Wie zijn de uitblinkers in de foodretail?
- 31 mei 2024
Vandaag introduceren we Uitblinkers Foodretail. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 40 supermarkten, bakkerijen, speciaalzaken en online foodretails met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
Wat kunt u verwachten?
Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.
De grootste partijen in de foodretail sector komen aan bod waaronder Albert Heijn, Aldi, Alexanderhoeve, Bakker Ammerlaan, Bakker Bart, Bakker Klootwijk, Bakker van Maanen, Boni, Coop, DekaMarkt, Dirck3, Dirk, Echte Bakker, Ekoplaza, Gall & Gall, HelloFresh, Hoogvliet, Jamin, Jumbo, Keurslager, Kippie, Leonidas, Lidl, Mitra, Multivlaai, Nettorama, Picnic, PLUS, SPAR, Uitgekookt, Uw Slager, Vomar en Zuivelhoeve Winkels.
Dit rapport is onmisbaar voor professionals in de foodretail die hun winkelformule willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale ketens pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per winkelformule.
Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of merkenlijst.
Enkele bevindingen uit het rapport
• Leonidas uitblinker op ‘beste product’
• Slogans met focus op waardestrategieën scoren goed
• Supermarktketens blijven achter
• Slagerijen en poeliers hebben een sterke positionering
Specificaties
• Pagina’s: ca. 100
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: ca. 4.000
• Prijs: €1.995
• Vragen: 10+ per formule
• Aanbieders: 30+
Meer informatie
Uitblinkers Foodretail is eenvoudig te bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Sven de Bruijn (sven@multiscope.nl). Natuurlijk kunt u ook bellen met 073-6212122. Hij informeert u graag over alle informatie in het rapport.
0 comments on Wie zijn de uitblinkers in de foodretail?