HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland
- 18 oktober 2024
TV is het grootste reclamekanaal (29%) voor kledingwinkels in Nederland. Reclame van HEMA bereikt de meeste Nederlandse consumenten (36%). Het reclamebereik van bol is het grootst van alle kledingwinkels en -webshops onder personen tussen de 18 en 34 jaar oud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.
TV-reclame grootste bereik
Consumenten zien 29% van alle reclame voor kledingwinkels op TV. TV-reclame is daarmee het grootste reclamekanaal. Op de tweede plaats staat internetreclame (23%), gevolgd door e-mailreclame (16%).
HEMA grootste reclamebereik
Gemiddeld bereikt de reclame van een kledingwinkel 6% van Nederland. Reclame van HEMA bereikt maar liefst 36% van Nederland. HEMA bereikt daarmee de meeste Nederlanders. Bol volgt kort daarop met een reclamebereik van 34%. Van de winkels die alleen kleding verkopen heeft C&A het grootste reclamebereik (22%).
18- tot en met 34-jarigen vooral bereikt door reclame bol
Nederlanders tussen de 35 en 49 jaar oud (30%) en van 50 jaar of ouder (38%) worden het meest bereikt door reclame van HEMA. Het reclamebereik van bol is daarentegen het grootst van alle winkels onder 18- tot en met 34-jarigen (46%).
Over dit onderzoek
De Nationale Benchmark Kledingwinkels is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor kledingwinkels. In het onderzoek zijn 5.195 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland