La Cubanita grootste reclamebereik restaurantketens Nederland
- 1 november 2024
Reclame van La Cubanita bereikt de meeste Nederlandse consumenten (10%). In het afgelopen jaar heeft 26% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een restaurantketen gezien. Social media is het grootste reclamekanaal (29%) voor restaurantketens in Nederland. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
La Cubanita grootste reclamebereik
Ruim een kwart (26%) van de Nederlanders zag in het afgelopen jaar minstens één reclame van een restaurantketen. Eén op de tien Nederlanders zag reclame van La Cubanita (10%). Hierop volgen De Beren (9%) en ’t Zusje (7%). Deze ketens hebben daarmee het hoogste reclamebereik en zijn dus goed zichtbaar voor de Nederlandse consument.
Social media grootste reclamekanaal
Het grootste deel van de reclame is online waargenomen. Bijna drie op de tien (29%) Nederlanders zag de reclame op social media, 18% via het internet en 7% via e-mail. Daarnaast bereikt een groot deel van de reclame consumenten via buitenreclame (21%). Eén op de negen Nederlanders (11%) ziet reclame via TV en 5% in de krant.
Over dit onderzoek
De Nationale Benchmark Restaurantketens is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. In het onderzoek zijn 5.151 klanten (18 jaar en ouder) ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on La Cubanita grootste reclamebereik restaurantketens Nederland