
’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood
- 13 februari 2025
’t Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Gemiddelde terugkeerintentie is 76%
De bezoekfrequentie van het afgelopen jaar en de terugkeerintentie voor het komende jaar bepalen samen de loyaliteit van Nederlandse fastfoodklanten. De gemiddelde bezoekfrequentie van een keten is 3,3. Gemiddeld heeft 76% van de bezoekers van een keten de intentie om binnen twaalf maanden terug te keren.

‘ t Bakhuus hoogste intentie en frequentie
Klanten van ’t Bakhuus bezoeken de keten gemiddeld 4,5 keer per jaar. Dit is het vaakst van alle ketens. Snackpoint en McDonald’s volgen op de voet (4,4). Klanten van the Döner Company keren gemiddeld het minst vaak terug (2,0). ’t Bakhuus heeft naast de hoogste frequentie ook de hoogste intentie (92%). Ook bij Wok To Go hebben ruim negen op de tien (92%) bezoekers de intentie om binnen een jaar terug te keren.
Vijf partijen met lage loyaliteit
Vijf fastfoodketens hebben een lage klantloyaliteit. New York Pizza, KFC, AnyTyme, The Döner Company en Restaria scoren zowel ondergemiddeld op terugkeerintentie als op bezoekfrequentie. Ze bevinden zich daardoor linksonder in de loyaliteitsmatrix. Restaria valt zelfs buiten de matrix vanwege een lage intentie (48%).
Over Multiscope
Multiscope is een specialist in online marktonderzoek. We ondersteunen bedrijven en organisaties bij het nemen van de juiste beslissingen door middel van online panels, marktrapporten en innovatieve onderzoeksoplossingen.
De resultaten in dit persbericht komen uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor fastfoodketens. In het onderzoek zijn 7.180 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
Wellicht dat bovenstaand persbericht nieuwswaarde voor u heeft. Voor vragen kunt u contact opnemen met Liza Heslenfeld via 073-6212122 of liza@multiscope.nl.
0 comments on ’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood