Consument betaalt online opleiding vaak zelf
- 10 januari 2021
Het merendeel van de online opleidingen wordt betaald door de consument zelf of door de werkgever. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.600 Nederlanders.
Particulieren en werkgevers betalen
Veruit het merendeel van de totale online marktomzet is betaald door de consumenten zelf (44%) of door de werkgever (42%). Binnen het aandeel dat zelf is betaald zien we geen verschil op achtergrondkenmerken. Dit zien we wel bij het aandeel van de werkgever. Hier blijkt dat hoe hoger de opleiding en hoe hoger het inkomen van de consument, hoe vaker de werkgever de online opleiding financiert.
Online abonnementen populair
Maar liefst één op de vijf online opleidingen is betaald door middel van een abonnement (20%). Het zijn vaker mannen (35%) en 18- tot 34-jarigen (42%) dan vrouwen (6%) en 50-plussers (9%) die hier gebruik van maken. Daarnaast zijn het vaker consumenten met een minimum tot modaal inkomen.
Online opleidingen zijn van korte duur
De meeste online opleidingen duren maximaal één dag. Om precies te zijn twee op de vijf opleidingen (38%). Verder zijn alle lengtes qua opleiding goed vertegenwoordigd. Eén op de tien online opleidingen heeft 1 jaar of langer geduurd (10%).
0 comments on Consument betaalt online opleiding vaak zelf