Nationale Hardloop Onderzoek

Inzicht in gedrag, motivatie en materiaal van Nederlandse hardlopers

Hardlopen is na fitness, wandelen en fietsen de vierde sport van Nederland. Als gevolg biedt deze groeiende markt volop kansen voor wie de drijfveren, voorkeuren en het gedrag van hardlopend Nederland kent. Maar wat laten de harde cijfers over hardlopen in Nederland nu precies zien? Hoeveel procent loopt wekelijks hard? Welke schoenmerken kiezen ze? En wat motiveert hen? Zodat u met deze inzichten gericht een strategie opstelt voor uw bedrijf, organisatie of merk.

Het Nationale Hardloop Onderzoek is een grootschalig marktonderzoek dat inzicht biedt in merkvoorkeuren, motivaties, frequentie, afstanden, loopgroepen, appgebruik en deelname aan wedstrijden. Zo blijkt uit het onderzoek dat de marktleider in schoenenmerken meer dan een kwart van de markt bezit. Daarnaast verschillen de motivaties van jong en oud duidelijk van elkaar. Maar leeftijd beïnvloedt ook de keuze voor een schoenmerk aanzienlijk.

Voor wie?
Het Nationale Hardloop Onderzoek is relevant voor alle organisaties en bedrijven die direct of indirect betrokken zijn met hardlopen in Nederland. Het biedt waardevolle inzichten voor schoenmerken, sportretailers, verzekeraars, appontwikkelaars, gezondheidsinstellingen, investeerders en marketeers.

Het rapport bevat de volgende thema’s:

  • Voorkeur schoenmerken
  • Motivaties
  • Frequentie
  • Afstanden
  • Loopgroepen
  • App- en technologiegebruik
  • Wedstrijddeelname
  • Demografieën (leeftijd, geslacht)

Het onderzoek, uitgevoerd onder ruim 2.100 Nederlandse consumenten, biedt recente cijfers over hardlopen in Nederland. Hiermee biedt het rapport waardevolle inzichten in de hardloopmarkt van Nederland.

We analyseren hoe vaak hardlopers gemiddeld trainen en hoeveel kilometers ze lopen. Ook bekijken we het gebruik van hardloopapps en de deelname aan loopgroepen. Daarnaast onderzoeken we waarom mensen hardlopen en of ze aan wedstrijden meedoen. Tot slot tonen we welke schoenmerken populair zijn en wie de marktleiders zijn. Hiermee krijgt uw merk helder inzicht in relevante trends, voorkeuren en groeikansen binnen de markt. Deze bevindingen helpen u om uw merk te laten groeien en uw markt beter te begrijpen.

Specificaties

Pagina's

ca. 30

Respondenten

ca. 2.100

Wat u krijgt

Online & Hardcover

Prijs

€ 495

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Guido de Wit

guido@multiscope.nl