Blog

Fletcher Hotels grootste reclamebereik hotelketens Nederland

  • 15 januari 2025
Van alle hotelketens in Nederland heeft Fletcher Hotels het grootste reclamebereik (23%). In het afgelopen jaar zag 40% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een hotelketen. Internet is het grootste reclamekanaal (21%) voor hotelketens in Nederland. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Fletcher […]

Locatie en gemak belangrijkste keuzeredenen fastfoodketens

  • 3 januari 2025
De ‘locatie’ (39%) en het ‘gemak’ (39%) van een fastfoodketen zijn voor Nederlanders de belangrijkste keuzeredenen om een bepaalde keten te bezoeken. Een derde (33%) van de bezoekers kiest voor een fastfoodketen gebaseerd op het ‘aanbod’. Tot slot houden 18- tot en met 34-jarigen vaker rekening met een ‘aanbieding’ (28%) dan andere leeftijdsgroepen. Dit blijkt […]

Starbucks en HEMA bekendste koffie- en lunchketens

  • 27 december 2024
De twee bekendste koffie- en lunchketens in Nederland zijn Starbucks en HEMA. HEMA heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (88%) van alle Nederlandse koffie- en lunchketens. Starbucks heeft de hoogste Top of Mind Awareness (TOMA) (29%) en spontane naamsbekendheid (42%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 5.000 […]

Montimar scoort hoogste NPS restaurantketens

  • 13 december 2024
Van alle Nederlandse restaurantketens scoort Montimar de hoogste NPS. 35- tot en met 49-jarigen zijn het meest kritisch tijdens een restaurantbezoek. Een hogere besteding hangt vaak samen met een hogere NPS. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Montimar geniet hoogste klanttevredenheid  De Net Promotor Score […]

Jongeren ervaren meeste stress door werk en studie

  • 9 december 2024
Nederlandse jongeren ervaren meer stress dan gemiddeld. Gemiddeld ervaren Nederlandse consumenten een stressniveau van 4,5 op een tienpuntsschaal. Jongeren tussen de 18 en 34 jaar oud geven hun stressniveau een 5,3. Nederlanders tussen 35 en 49 jaar een 5,4 en Nederlanders van 50 jaar of ouder een 3,7. Vrouwen (4,9) ervaren gemiddeld meer stress dan […]

ZLM Verzekeringen hoogste score op ‘beste service’

  • 6 december 2024
ZLM Verzekeringen scoort van alle verzekeraars het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Toch wordt deze waardestrategie het minst belangrijk gevonden door consumenten. Van alle typen verzekeringen scoren reisverzekeringen het best op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ZLM Verzekeringen hoogste score ZLM Verzekeringen scoort […]

Van der Valk bekendste hotelketen in Nederland

  • 25 november 2024
Van alle hotelketens scoort Van der Valk het hoogst op zowel TOMA (39%) als geholpen naamsbekendheid (89%). Fletcher Hotels staat met een TOMA van 15% en een geholpen naamsbekendheid van 82% consistent op de tweede plaats. Corendon is het bekendst onder jongeren. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

La Cubanita grootste reclamebereik restaurantketens Nederland

  • 1 november 2024
Reclame van La Cubanita bereikt de meeste Nederlandse consumenten (10%). In het afgelopen jaar heeft 26% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een restaurantketen gezien. Social media is het grootste reclamekanaal (29%) voor restaurantketens in Nederland. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. La Cubanita […]

Fitnessketens populair onder jongeren

  • 30 oktober 2024
Het percentage fitnessabonnementhouders is het hoogst onder 18- tot en met 34-jarigen (30%). Vooral studenten hebben relatief vaak een abonnement (29%). Gemiddeld gaan abonnementhouders 2,5 dagen in de week naar de sportschool. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Drie op de tien jongeren bezit fitnessabonnement […]