35% Nederland ziet reclame van koffie- of lunchketens
- 15 maart 2024
Ruim een op de drie Nederlanders (35%) ziet reclame van koffie- of lunchketens. HEMA reclame bereikt de meeste Nederlanders (19%). Buitenreclame is het grootste reclamekanaal (21%). De groep 18- tot 34-jarigen ziet het vaakst reclame (50%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Reclame van HEMA grootste bereik
Ruim een derde (35%) van de Nederlanders van 18 jaar en ouder zag in de afgelopen drie maanden reclame van een koffiezaak of lunchroom. Van alle ketens bereikt HEMA de meeste consumenten. Reclame van HEMA bereikt bijna een vijfde (19%) van Nederland. Starbucks volgt met 13% en Subway met 12%.
Buitenreclame grootste kanaal
Ruim een vijfde (21%) van de reclame die Nederlanders bereikt is in de vorm van buitenreclame zoals posters en billboards. Daarnaast is 18% van de reclame gezien op internet en nog eens 18% op TV. Verder is bijna een zesde (16%) van de reclame gezien op social media en 9% via e-mail.
Helft van de 18- tot 34-jarigen ziet reclame
Een vergelijking tussen verschillende leeftijdsgroepen toont dat 18- tot 34-jarigen het vaakst reclame van een koffie- of lunchketen zagen (50%). Onder de 35- tot 49-jarigen is dit percentage 33%. 50-plussers zagen het minst vaak reclame (28%).
0 comments on 35% Nederland ziet reclame van koffie- of lunchketens