Citymarketing meten met mobiel onderzoek
- 9 augustus 2016
Citymarketing heeft de laatste jaren een belangrijke rol gekregen in het beleid van veel gemeentes. Niet alleen maar de grote steden, ook de kleinere steden hebben inmiddels citymarketing in het beleid verankerd. Het stellen van doelen is belangrijk. Wie ben je nu, wie wil je over een aantal jaar zijn en hoe kun je dat het beste voor elkaar krijgen? Het is belangrijk om de doelen regelmatig te evalueren. Een effectmeting met mobiel marktonderzoek geeft je continu feedback over de ontwikkeling van de gestelde doelen.
Bereik diverse doelgroepen
Gemeentes moeten in deze tijd bewust omgaan met budgetten en daarover verantwoording afleggen aan de burgers. Citymarketing kan zich richten op het toerisme, het stimuleren van bedrijfsactiviteit, aantrekken en behouden van inwoners en het aantrekken van studenten. Mobiel onderzoek maakt het mogelijk om deze doelgroepen te identificeren en te benaderen voor onderzoek op locatie. Gewoon via de smartphone van de consument.
De mening van toeristen en bewoners
Door de doelen van citymarketing te vertalen naar een standaard vragenlijst ontwikkelen we een instrument waarmee continu het effect van citymarketing in kaart wordt gebracht. Toeristen en bewoners kunnen op basis van beweging en locatie geïdentificeerd worden. Voor beide doelgroepen worden verschillende vragenlijsten opgesteld, zodat het effect onder beide doelgroepen inzichtelijk wordt. Door het onderzoek continu te laten lopen, leg je bezoekers en regelmatig vragen voor. Hierdoor kun je acties continu live monitoren. Steden kunnen tijdig bijsturen als gestelde doelen niet behaald worden. Hierdoor kan budget op de juiste manier en op de juiste plekken worden ingezet om de gestelde doelen te bereiken.
Evalueer citymarketing met mobiel marktonderzoek van Multiscope
De nieuwe onderzoeksapp van Multiscope maakt het mogelijk om consumenten eenvoudig te bereiken voor mobiel marktonderzoek. Mobiel onderzoek met Multiscope geeft weer relevante inzichten in bezoekers en bewoners. De noodzaak van marktonderzoek verandert niet. De consument verandert wel. De manier van onderzoek uitvoeren dus ook. Interesse om ook jouw citymarketing op een doelgerichte manier te meten? Neemt contact op per mail of bel naar 073-6212122.
0 comments on Citymarketing meten met mobiel onderzoek