Gemak grootste motivatie voor product abonnement
- 13 januari 2022
De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.
Diverse redenen om product abonnement af te sluiten
Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er zijn enkele aspecten die er duidelijk uitspringen. Het aspect gemak komt vaak terug, bijvoorbeeld zodat mensen niet meer naar een winkel hoeven of dat ze niet aan het kopen van bepaalde producten hoeven te denken. Daarnaast zijn het opbouwen van een voorraad en prijs belangrijke redenen. Tot slot zegt een deel van de Nederlanders dat het verrassingselement van de abonnementen leuk is.
Abonnementhouders zien meeste voordelen
Nederlanders die op dit moment een product abonnement hebben kunnen meer voordelen van deze abonnementen benoemen. De door hen meest genoemde voordelen zijn “Niet naar de winkel hoeven” en “Dan hoef ik er niet aan te denken”. Van de Nederlanders die geen abonnement hebben kan één vijfde geen voordelen noemen. Daarnaast scoren ze een stuk lager op aspecten als productkwaliteit en het verassingseffect vergeleken met abonnementhouders.
Prijs grootste drempel
De drempels om geen product abonnement af te sluiten zijn erg divers. De twee meest genoemde zijn de hoge prijs (44%) en het nog hebben van een voorraad wanneer een nieuwe zending aankomt (37%). Ook valt de kwaliteit weleens tegen (23%) en is er niet altijd voldoende keuze (13%). Niet-abonnementhouders denken daarnaast dat ze lang aan een abonnement vastzitten en zien ze de bijkomende verzendkosten als drempel.
0 comments on Gemak grootste motivatie voor product abonnement