Hoe beweegt jouw klant?
- 26 juli 2016
Inmiddels zijn we druk bezig met de Multiscope app voor mobiel onderzoek. Eén van de eerste uitgewerkte functionaliteiten in deze app is het bijhouden van mijn locatie. Een belangrijke toepassing van de app is het versturen van een push bericht bij een bezoek aan een specifieke locatie. Snel na het bezoek en daarmee dicht op de ervaring van de consument kan om zijn mening worden gevraagd. Deze antwoorden leveren niet alleen relevantere en beter bruikbare resultaten op. Alle waargenomen gps punten van consumenten op zich leveren al mooie inzichten op!
Registratie van locatie
Als test is mijn individuele locatiegeschiedenis weergegeven op Google Maps om te laten zien hoe nauwkeurig mijn locatie bijgehouden is. In dit overzicht, over de periode van ongeveer een week, is mijn activiteit perfect zichtbaar. Bijvoorbeeld mijn culturele uitje Antwerpen, de ritjes naar kantoor in centrum Den Bosch en het bezoek met mijn jongste zoon aan de Huisartsenpost in Tilburg (wees gerust, niks ernstigs).
Locatiegeschiedenis van één week
Mobiele exit surveys (bij de concurrent)
Wanneer ik inzoom op de bewegingen in Oisterwijk zie ik dat ik die week ook voor onderhoud bij de Citroën dealer ben geweest om vervolgens er tegenover bij Karwei een onkruidsteker te kopen. Naast Karwei zit een Praxis. Praxis zou op basis van mijn bezoek aan Karwei de vraag kunnen stellen waarom ik kies voor Karwei en niet voor Praxis. Als Praxis met deze vraag voor de deur gaat staan, vindt Karwei dit behoorlijk vervelend, maar met mobiel marktonderzoek wordt dit heel toegankelijk.
Locatiegeschiedenis omgeving Oisterwijk
Leer je consument kennen op basis van locatie
Uiteraard kan Karwei mij ook enkele vragen stellen over het bezoek. Heb je gevonden waarvoor je kwam? Heb je iets gekocht? Heb je om advies gevraagd tijdens je bezoek? Hoe beoordeel je dit advies? Wil je een foto maken van wat je hebt gekocht? (in dit geval een Gardena onkruidsteker) Waarom heb je die hier gekocht? En deze laatste vraag is interessant. Als we voor Karwei een analyse uitvoeren op de locatiegeschiedenis kunnen we achterhalen bij welke bouwmarkten en tuincentra ik nog meer kom. En dan komt naar voren dat ik naast Karwei ook in Middelbeers het tuincentrum van Hoveniersbedrijf Kolsters bezoek. En misschien ben ik niet de enige die vanuit Oisterwijk daar terecht komt.
Locatiegeschiedenis omgeving Middelbeers
Combineren van mening, gedrag en profilering
Bovenstaand verhaal is gebaseerd op één waarneming. De kracht van marktonderzoek zit in de resultaten analyseren op een geaggregeerd niveau. Met mobiel marktonderzoek kunnen we op totaalniveau de data interpreteren van alle bezoekers aan Karwei. Welke bouwmarkten en tuincentra bezoeken zij nog meer? Wat is de primaire en secundaire bouwmarkt? Doordat ook achtergrondgegevens bekend zijn van deze consumenten kan segmentatie toegepast worden. Daarnaast kan het daadwerkelijke gedrag van de Karwei-klant gekoppeld worden aan de mening gebaseerd op de afgenomen vragenlijsten. Daarbij kan deze analyse niet alleen toegepast worden op Karwei-klanten, maar ook op de klanten van de conculega om ook deze klanten beter te leren kennen. Mobiel marktonderzoek met Multiscope kan mening en gedrag aan elkaar koppelen.
Deelname aan pilot
In september 2016 lanceren we de eerste versie van onze onderzoeksapp. We willen drie pilots uitvoeren met diverse organisaties om de mogelijkheden van mobiel marktonderzoek te ontdekken. We zoeken organisaties die deel willen nemen aan deze pilot. Interesse? Mail of bel even (073-6212122), dan gaan we samen onderzoeksland veranderen!
Mobiel marktonderzoek met Multiscope
De nieuwe onderzoeksapp van Multiscope maakt het mogelijk om consumenten eenvoudig te bereiken voor mobiel marktonderzoek. Mobiel onderzoek met Multiscope geeft weer relevante inzichten in uw doelgroep. De noodzaak van marktonderzoek verandert niet. De consument verandert wel. De manier van onderzoek uitvoeren dus ook.
0 comments on Hoe beweegt jouw klant?