Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement
- 17 augustus 2021
Nederlanders in de leeftijdscategorie 18-34 jaar hebben vaker een abonnement op verbruiksproducten dan 35-49 jarigen en 50-plussers. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders.
Minder interesse onder 50-plussers
Product abonnementen zijn vooral populair onder jongeren. 50-plussers hebben minder vaak interesse. Daarnaast wonen abonnees vaker in het westen van Nederland en zijn deze vaker zelfstandig ondernemer. Inkomen is geen onderscheidende variabele, in alle klassen komen ongeveer net zoveel abonnees voor.
Drank- en kledingabonnement abonnees vooral jonge mannen
Er zijn duidelijke verschillen in voorkeur voor productcategorie onder de diverse demografische groepen. Abonnementen voor dranken, waar zowel warme als koude (alcoholische) dranken onder vallen, zijn met name populair bij jonge mannen (18-34 jaar) in het zuiden van het land. Ook in de sectie kledingabonnementen zijn het vooral mannen jonger dan 50 jaar die een (ondergoed) abonnement hebben. Bij 50-plussers (wederom mannen) is printerinkt juist populair. Contactlenzen of vloeistof is een abonnement dat we hoofdzakelijk bij jonge vrouwen tot vijftig jaar zien, die in loondienst werkzaam zijn en samenleven met een partner (zowel met als zonder kinderen).
Duidelijk profiel abonnees voeding en persoonlijke verzorging
De meeste voeding abonnees zijn te vinden in de leeftijdscategorie 35-49 jaar, ze wonen vaker in het westen van het land en leven samen met een partner, maar hebben geen kinderen. Er is ook een duidelijk verband met het gezinsinkomen: hoe hoger dat is, hoe meer abonnees er zijn. De meeste abonnees in de persoonlijke verzorging zijn vrouwen jonger dan 50 jaar. Ook hier een opvallend verband met het gezinsinkomen, maar dan precies andersom: hoe lager dat is hoe meer abonnees er zijn.
0 comments on Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement