Nederlanders zijn anders gaan denken over eten
- 11 oktober 2016
De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding.
Geen verschil tussen mannen en vrouwen
Hierin zijn mannen (55%) en vrouwen (60%) bijna gelijk aan elkaar. Jongeren zijn het meest veranderd. Onder 18 tot 34 jarigen zijn zeven op de tien (73%) anders gaan denken over eten en drinken. Bij 65 plussers is het de helft (50%).
Smart Food MonitorDe Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consument. Voor vragen over het rapport kunt u contact opnemen met yves@multiscope.nl |
0 comments on Nederlanders zijn anders gaan denken over eten