NS moet WIFI verbeteren in treinen
- 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers.
WIFI verbeteren
Het meest genoemde verbeterpunt is het aanbieden van (goed werkende) WIFI, 36% noemt dit. Een derde (33%) kan vaak de berichten die men in de trein omroept niet verstaan. Ook een derde (32%) klaagt over vieze treinstellen en bij nog eens 29% zijn te volle (of te kleine) prullenbakken in de treinstellen een doorn in het oog.
Ergernissen aan medereiziger
Niet alleen de NS en haar materieel zorgt voor ergernissen, er is ook nogal wat aan te merken op het gedrag van sommige medereizigers. De helft van de reizigers (49%) stoort zich aan medereizigers die niet wachten met instappen totdat iedereen is uitgestapt. Een stoel bezetten met tas of koffer is voor 38% een bron van irritatie. 37% ergert zich vooral aan luidruchtige reizigers die hard met elkaar of in hun telefoon praten.
Niet alles is verkeerd bij de NS
Ondanks deze ergernissen is reizen met de trein ook best fijn: 45% geniet van de tijd om even te relaxen (en doet bijvoorbeeld een dutje). 34% waardeert ‘even tijd voor jezelf’ en 28% wordt blij van treinreizen omdat men dan geen parkeerproblemen heeft.
Meer weten?
Heeft u zelf een specifieke doelgroep die u wilt onderzoeken? Multiscope kan met het eigen panel van meer dan 140.000 Nederlanders segmenteren op uiteenlopende doelgroepkenmerken. Neem contact op met Multiscope (onderzoek@multiscope.nl of 073-6212122) of vraag direct een offerte aan.
0 comments on NS moet WIFI verbeteren in treinen