
Prijs belangrijkste keuzereden voor autoverzekeraar
- 11 mei 2024
Prijs is de belangrijkste keuzereden voor een autoverzekeraar (38%). Duurzaamheid is voor automobilisten daarentegen onbelangrijk (2%). Prijs vormt een minder belangrijkere motivatie voor 50-plussers (36%) dan voor 18- tot 49-jarigen (57%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.
38% kiest voor prijs
Ongeveer vier op de tien automobilisten kiezen voor een autoverzekeraar vanwege de ‘prijs’ (38%). ‘Prijs’ is daarmee het vaakst genoemd van alle keuzereden en is dus het belangrijkste bij het aantrekken van klanten. Op ruime afstand volgen ‘gemak’ (26%) en ‘service’ (24%).

Duurzaamheid onbelangrijk
Slechts 2% van de automobilisten geeft aan ‘duurzaamheid’ belangrijk te vinden bij de keuze voor een autoverzekeraar. Daarnaast zijn ‘aftersales’ (1%), ‘exclusiviteit’ (1%) en ‘uitstraling’ (3%) kenmerken die slechts weinig automobilisten noemen.
Prijs minder belangrijk voor 50-plussers
Bij het vergelijken van het belang van verschillende keuzereden voor verschillende leeftijdsgroepen is het duidelijk dat 50-plussers (36%) ‘prijs’ minder belangrijk vinden dan 18- tot 49-jarigen (57%). Het ‘aanbod’ vormt ook een minder belangrijke keuzereden voor 50-plussers (11%) dan voor 18- tot 34-jarigen (26%).
0 comments on Prijs belangrijkste keuzereden voor autoverzekeraar