Reclame restaurantketens vaakst gezien via social media
- 9 januari 2024
Ruim één op de tien bezoekers van restaurantketens in Nederland zag recentelijk een reclame van een van deze ketens (11%). Bezoekers zien de reclames vooral via social media (27%). Radio (7%) is het minst genoemde kanaal. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
11% zag reclame
Ruim één op de tien bezoekers van de grootste restaurantketens in Nederland zag in de afgelopen drie maanden een reclame van de bezochte keten. De bezoekers van Pannenkoe zagen het vaakst een reclame van deze keten (31%). Op ruime afstand volgen Happy Italy (15%), De Beren (14%), De Pizzakbakkers (13%) en Moeke (12%).
Radio minst genoemde kanaal
Bezoekers komen het meest in aanraking met de reclame via online kanalen (52%). Social media is het grootste kanaal (27%). Daarop volgen op ruime afstand internet (15%) en e-mail (10%). Offline is buitenreclame (13%) het medium waarop de meeste bezoekers de reclames zien. Het gaat hier om onder andere reclame op billboards of in bushaltes. Ook ziet men advertenties in de krant (8%) of reclame op TV (8%). Radio (7%) is het minst genoemde kanaal.
0 comments on Reclame restaurantketens vaakst gezien via social media