RegioBank blinkt uit op ‘beste service’
- 11 september 2024
RegioBank blinkt uit op de waardestrategie ‘beste service’. Van alle subsectoren binnen de financiële sector scoren beleggingspartijen het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders.
Uitblinker RegioBank
RegioBank is de uitblinker op ‘beste service’ (4,02). Volgens klanten heeft RegioBank dus een uitstekende dienstverlening. De hoge score komt ook overeen met de wensen van de klant, want maar liefst 53% van de klanten van banken beoordeelt de waardestrategie ‘beste service’ als het belangrijkst. Op de tweede plaats volgt De Hypotheker (3,86), en op de derde plaats staat Brand New Day (3,59).
Beleggingspartijen scoren het best
Opvallend is dat de beleggingspartijen het best scoren op ‘beste service’ van alle sectoren, terwijl er bij klanten van beleggingspartijen veruit de meeste behoefte is aan het ‘beste product’. Beleggingspartijen zouden dus meer kunnen focussen op deze waardestrategie om zo een groter marktaandeel te verkrijgen.
Positioneringsmodel
Het Treacy en Wiersema model vormt de basis voor dit onderzoek. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces).
De acht stellingen voor de waardestrategie ‘beste service’ zijn:
- Investeert in een langdurige klantrelatie
- Ziet de klant als koning.
- Onderhoudt goed contact met mij
- Gaat goed met mijn klachten om.
- Biedt persoonlijke service.
- Focust op hoge klanttevredenheid.
- Biedt goede service.
- Levert maatwerk.
Over dit onderzoek
Uitblinkers Financiële Sector is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. In het onderzoek zijn 5.247 klanten (18 jaar en ouder) van de grootste partijen in de financiële sector ondervraagd. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on RegioBank blinkt uit op ‘beste service’