Smart Health: een markt met twee gezichten
- 17 juni 2016
De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of tablet. Zij stappen simpel en goedkoop in om eerst de positieve effecten van smart health te ondervinden. Een smartphone of tablet heeft men immers toch al in bezit. In een later stadium worden betaalde apps, wearables of slimme meters eventueel interessant.
Van gratis app naar apparaat
Slechts 11% van de gratis app-gebruikers toont interesse in extra meet- of registratiefuncties binnen de health-app (in-app aankopen). Ook de interesse in een betaald abonnement op een app is beperkt (6%). Een directe overstap van een gratis app naar een apparaat ligt meer voor de hand. Bijna de helft van de gratis app-gebruikers (45%) overweegt om in het vervolg een wearable of slimme meter te gebruiken om hun gezondheid te monitoren.
Smart Health MonitorHoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is nu beschikbaar. Voor vragen over het rapport kunt u contact opnemen met yves@multiscope.nl |
0 comments on Smart Health: een markt met twee gezichten