TV grootste reclamekanaal autoverzekeraars
- 5 juli 2024
TV is het grootste reclamekanaal (49%) voor autoverzekeraars. Reclame van Allianz Direct bereikt de meeste Nederlandse automobilisten. Personen van 50 jaar of ouder zien de reclames van autoverzekeraars duidelijk vaker. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders.
Reclame op TV grootste bereik
TV is met 49% het reclamekanaal met het hoogste bereik. Daarnaast ziet men 16% van de reclames op het internet. Verder ziet 9% van de automobilisten de reclames via e-mail en nog eens 8% via radio. Social media wordt door 5% genoemd. De gedrukte reclame zoals advertenties in tijdschriften (4%), kranten (4%) of via de brievenbus (2%) hebben een kleiner bereik. Hetzelfde geldt voor buitenreclame (3%).
Allianz Direct reclame grootste bereik
Gemiddeld bereikt de reclame van een autoverzekeraar 4% van de Nederlandse automobilisten. Van alle autoverzekeraars bereikt Allianz Direct de meeste autorijders (21%). ANWB (17%) en InShared (14%) volgen op enige afstand. Centraal Beheer (12%) en a.s.r. (11%) maken de top vijf compleet.
50-plussers het meest bereikt
Maar liefst 54% van de automobilisten zag minstens één reclame van een autoverzekeraar. Een groter deel van de 50-plussers (55%) ziet reclame van een autoverzekeraar dan van de 18- tot 34-jarigen (40%).
Over dit onderzoek
De Nationale Benchmark Autoverzekeringen is een grootschalig onderzoek van Multiscope naar reclame, naamsbekendheid, klantaandeel, premie, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeraars. In het onderzoek zijn 5.264 autobezitters van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse populatie autobezitters. Bestel het rapport direct via de website.
0 comments on TV grootste reclamekanaal autoverzekeraars