Waarom marktonderzoek ook in 2016 belangrijk is
- 16 december 2015
Met het einde van 2015 in zicht wordt de balans opgemaakt en vooruit gekeken naar 2016. Marktonderzoek speelde bij marketeers in 2015 wederom een cruciale rol en ook in 2016 is er een belangrijke rol voor marktonderzoek weggelegd. Wij verwachten zelfs dat marktonderzoek in 2016 nóg belangrijker gaat worden:
1. De consument bepaalt steeds meer
De groei van disruptieve startups zorgt dat consumenten in 2016 nog meer keuze hebben. Nog steeds bepalen consumenten voor een groot deel het succes van nieuwe producten en diensten. Met marktonderzoek weet u wat bij consumenten speelt en wat hun verwachting is ten aanzien van nieuwe ideeën of plannen die in uw organisatie leven.
2. Content marketing nog belangrijker
Content was al het toverwoord van 2015. Deze marketingstrategie zal in 2016 minstens zo belangrijk zijn. Marktonderzoek kan opvallende en spraakmakende resultaten opleveren met veel PR-waarde. Dit is een vorm van content die niet alleen via social media of een eigen website toegevoegde waarde heeft maar ook via verschillende media is er kans op zichtbaarheid. Naast PR doeleinden kan content uit marktonderzoek gewonnen ook een goede bron zijn voor SEO.
3. Groei smartphonebezitters
Smartphones zijn niet meer weg te denken in de maatschappij. Acht op de tien Nederlanders heeft een smartphone, zo blijkt uit de Smart Media Monitor. Bij 18-35 jarigen is dit zelfs 92%. Dit is voor marktonderzoek goed nieuws. De functionaliteiten van smartphones benutten biedt nieuwe mogelijkheden voor marktonderzoek.
4. Specifiekere doelgroepen
Door middel van gerichte targeting wordt het steeds makkelijker een specifieke doelgroep te bereiken. Dit betekent dat onderzoeksbureaus steeds beter kunnen inzoomen op doelgroepen. Hoe meer informatie over uw doelgroep, hoe hoger de kans op resultaten van uw marketing inspanningen.
Meer weten?
Wilt u in 2016 aan de slag met marktonderzoek? Multiscope denkt graag met u mee. Als specialist op het gebied van online marktonderzoek brengen onze diensten de behoeften, wensen en meningen van doelgroepen in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek. Neem vrijblijvend contact op via john@multiscope.nl of 073- 6212122.
0 comments on Waarom marktonderzoek ook in 2016 belangrijk is