De beste formules in de woonbranche uitgelicht
- 23 oktober 2024
Uitblinkers Woonbranche is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de woonbranche met de beste positionering onder ruim 5.700 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de formules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
Sinds de lancering van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven. Deze brengen we graag nog een keer onder uw aandacht. Uitblinkers Woonbranche bevat daarnaast nog niet eerder gepubliceerde informatie.
Openbare resultaten
Wilt u een snelle update over de woonmarkt in Nederland? Hieronder zetten we de eerder uitgebrachte berichten voor u op een rijtje:
- Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’
- Dekbed-Discounter blinkt uit op ‘beste proces’
- Auping uitblinker in onderzoek woonbranche
- ‘Beste product’ belangrijkst bij aankoop woonbranche
- ‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche
Exclusieve kennis
Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.
Het Uitblinkers Woonbranche onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Ook toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
Diverse aanbieders komen aan bod waaronder Auping, Baderie, Beter Bed, Bruynzeel Keukens, Coppelmans, Dekbed-Discounter, Emma Sleep, GAMMA, Grando Keukens, Hornbach, Hubo, IKEA, Intratuin, JYSK, Karwei, KeukenConcurrent, Kwantum, Leen Bakker, Mandemakers Keukens, Praxis, Pronto Wonen, Sanidirect, Sanitairwinkel, Smulderstextiel, Swiss Sense, totaalBED, vidaXL, Welkoop, X²O en Xenos.
Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of merkenlijst.
Voor wie?
Dit rapport is onmisbaar voor professionals in de woonbranche die hun winkelformule willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale ketens pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per winkelformule.
Wie gingen u voor?
Diverse organisaties hebben Uitblinkers Woonbranche al besteld, waaronder Goossens, X²O, Swiss Sense, IMG en Baderie.
Meer informatie
Neem voor vragen contact op met Liza Heslenfeld (liza@multiscope.nl) of bel via 073-6212122. Zij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on De beste formules in de woonbranche uitgelicht