De gezondheid van Nederlanders onder de loep
- 26 juli 2024
Vandaag introduceren we de derde editie van de Healthy Lifestyle Monitor. Dit rapport is een grootschalig onderzoek naar naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Het bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, ketens en bestedingen in de Nederlandse markt gericht op gezondheid.
Wat kunt u verwachten?
Healthy Lifestyle is een diepgaand onderzoek naar de Nederlandse leefstijl en de markt hieromheen. Het rapport richt zich op de vijf bouwstenen van een gezond leven: beweging, voeding, slaap, mindset en stress. We analyseren trends in sportgedrag, afslankmaatregelen en het gebruik van voedings-, kruiden- en sportsupplementen.
Tot slot onderzoeken we in het rapport de oorzaken en oplossingen voor stress, zoals online therapie, sauna’s, meditatie en slaapproducten. Het biedt een duidelijk overzicht van de doelgroep, bestedingen en belangrijke spelers in deze markt. Met de resultaten uit dit rapport kunt u nog beter inspelen op de behoeften van Nederlanders op het gebied van gezondheid.
Een groot aantal marktpartijen komt aan bod, waaronder fitnessketens (o.a. Anytime Fitness, Basic-Fit, BigGym, David Lloyd Clubs en SportCity), supplementen (o.a. Body&Fit, Holland & Barrett, Kruidvat, Lucovitaal en XXL Nutrition), retailers (o.a. Albert Heijn, DA, Etos, Holland & Barrett en Kruidvat), afslankmiddelen (o.a. Body&Fit, ESN, Kruidvat, Modifast en XL-S Medical), therapieplatformen (o.a. De Internet Therapeut, HSK, iPractice, Psycholoog.nl en Therapieland), sauna’s (o.a. Elysium, SpaPuur, Thermen Berendonck, Thermen Bussloo en de Veluwse Bron), meditatiecentra (o.a. Bluebirds, Centrum voor Mindfulness, SeeTrue Mindfulness, Stichting Leven in Aandacht en Zen.nl) en matrasfabrikanten (o.a. Auping, Beter Bed, Emma Sleep, IKEA en Swiss Sense).
De Healthy Lifestyle Monitor is relevant voor alle organisaties en bedrijven die direct of indirect betrokken zijn bij de gezondheid van Nederlanders op het gebied van beweging, voeding, slaap, mindset of stress. Het biedt waardevolle inzichten voor fitnessketens, supplementenaanbieders, online en offline retailers, therapieplatformen, sauna’s, meditatiecentra, productaanbieders, brancheverenigingen, diëtistenpraktijken en verzekeraars. Dit onmisbare rapport helpt iedereen die strategische beslissingen wil nemen om een gezonde leefstijl te bevorderen.
Voor alle informatie over het rapport kunt u de website, inhoudsopgave of merkenlijst bekijken.
Enkele bevindingen uit het rapport
• 1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen
• Fitness en wandelen populairste sporten
• Meest uitgegeven aan sport
• Studenten ervaren de meeste stress
Specificaties
• Pagina’s: ca. 80
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: ca. 5.300
• Prijs: €1.795
• Publicatiedatum: Juli 2024
Wie gingen u voor?
Een groot aantal klanten vertrouwt al op de Healthy Lifestyle Monitor als toonaangevende bron van marktinformatie. Vooraanstaande bedrijven kochten een of meerdere voorgaande edities van het rapport. Wilt u net als NL Actief, Vitaminstore, Smart Health, NewFysic en MCO Health bouwen op marktinformatie? Bestel dan nu uw persoonlijke exemplaar.
Meer informatie
De Healthy Lifestyle Monitor is eenvoudig te bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met John Kivit (john@multiscope.nl). U kunt natuurlijk ook bellen naar 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on De gezondheid van Nederlanders onder de loep