De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport
- 17 april 2024
Vandaag introduceren we de Uitblinkers Woonbranche. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 7.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van alle vooraanstaande winkelformules in de woonbranche in kaart gebracht en grondig met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema.
Wat kunt u verwachten?
Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.
Het Uitblinkers Woonbranche onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van 38 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de winkelformules daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
De grootste woonformules komen aan bod waaronder Auping, Baderie, Beter Bed, Brugman Badkamers, Brugman Keukens, Bruynzeel Keukens, Coppelmans, De Bosrand, Dekbed-Discounter, Emma Sleep, GAMMA, Grando, GroenRijk, Hornbach, Hubo, IKEA, Intratuin, JYSK, Karwei, KeukenConcurrent, Keuken Kampioen, Kwantum, Leen Bakker, Mandemakers Keukens, Praxis, Pronto Wonen, Ranzijn, Sanidirect, Sani-Dump, Sanitairwinkel, Smulderstextiel, Swiss Sense, totaalBED, Van Cranenbroek, vidaXL, Welkoop, Xenos en X²O.
Dit rapport is onmisbaar voor professionals in de woonbranche die hun winkelformule willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale ketens pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per winkelformule.
Voor alle informatie over het rapport kunt u de website, inhoudsopgave of merkenlijst bekijken.
Enkele bevindingen uit het rapport
• ‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche
• De slaapbranche presteert het beste
• Vijf supersterren blinken uit op alle dimensies
• De keukenbranche blijft achter
Specificaties
• Pagina’s: ca. 110
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: ca. 7.400
• Prijs: €1.995
• Vragen: 10+ per formule
• Aanbieders: 38
Meer informatie
De Uitblinkers Woonbranche is eenvoudig te bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Sven de Bruijn (sven@multiscope.nl). U kunt natuurlijk ook bellen naar 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on De uitblinkers in de woonbranche in een gebundeld rapport