Een antwoord op alle onderzoeksvragen!
- 12 mei 2020
Dit is dé tijd om de juiste strategische keuzes te maken. Goede marktinformatie zorgt ervoor dat iedere beslissing raak is. Zo komt u sterker uit deze crisis. Wie nu zaait zal straks oogsten!
Multiscope heeft een antwoord op iedere onderzoeksvraag. Een breed pakket van professionele onderzoeksmethodieken zorgt dat u snel het juiste antwoord heeft. We kunnen daarbij ook nog eens snel schakelen met onze eigen B2B- en consumentenpanels.
We kunnen u ondersteunen met onderzoek op het gebied van behoefte, communicatie, concurrentie, effectmeting, haalbaarheid, imago, koopgedrag, merken, monitoring, naamsbekendheid, NPS, positionering, prijsstelling en verpakking. Check onze website voor een compleet overzicht.
Hieronder zoomen we in op een aantal van deze methodieken.
Behoefte
U wilt uw product zoveel mogelijk afstemmen op de wensen en behoeften van uw klant. Maar wat zijn deze wensen en behoeften precies? Door een behoefte onderzoek leert u uw klanten beter kennen. Als u weet wat uw klanten willen, kunt u uw producten daar op aanpassen. U krijgt inzicht in de vraag naar uw product, het gedrag van kopers van soortgelijke producten en u weet of uw product gewaardeerd wordt door de doelgroep.
Monitoring
Hoe gaan de consument en het bedrijfsleven om met de nieuwe realiteit? Gaan ze uw product of dienst in de toekomst nog wel afnemen en wat zijn daarbij de zaken die essentieel zijn? Geen idee waar het allemaal naartoe gaat in uw branche? Een monitoring onderzoek biedt de antwoorden waarop u zit te wachten. Een dergelijk onderzoek wordt periodiek uitgevoerd met als doel het volgen van ontwikkelingen en trends in de markt.
Imago
Door een goed zelfbeeld wordt het nemen van strategische beslissingen eenvoudiger. Een goed gedefinieerde bedrijfsidentiteit en helder inzicht in het externe en interne imago van een organisatie of merk zorgt ervoor dat iedere strategische beslissing raak is. Een sterk imago komt het succes van een merk of organisatie ten goede. Het is een voorspellende waarde voor het toekomstige succes van een merk of organisatie.
Positionering
U wilt uw organisatie een duidelijke positie laten innemen ten opzichte van de concurrent. Hoe duidelijker deze positie is, hoe helderder het beeld dat uw potentiële klanten van uw organisatie hebben. En hoe sterker dat beeld is, des te groter is de kans dat uw doelgroep voor u kiest. Een positioneringsonderzoek geeft inzicht in hoe u zich het best kunt profileren. Daarvoor maken we onder andere gebruik van de Asspat-techniek.
Prijsmeter
De prijs van een product of dienst is één van de belangrijkste elementen binnen de marketingmix. De prijsmeter methode (ook wel: methode van Westendorp) is speciaal ontwikkeld om de waardeperceptie van producten en diensten te meten vanuit het oogpunt van de consument of afnemer. Met de methode is het mogelijk om de prijselasticiteit van een product of dienst te bepalen en de omzet te voorspellen bij verschillende prijsniveaus.
Meer informatie?
Wilt u meer informatie of direct een onderzoek opstarten? Neem dan contact op met Joline Brouwer (073-6212122, joline@multiscope.nl). Zij kan u adviseren over de juiste aanpak. U kunt ook direct een online offerte aanvragen. U profiteert in mei van 10% korting als u daarbij de code ‘actiekorting’ gebruikt.
0 comments on Een antwoord op alle onderzoeksvragen!