Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners
- 22 november 2024
Uitblinkers Financiële Sector is een onderzoek naar organisaties in de financiële sector met de beste positionering. Het onderzoek geeft een compleet overzicht van de markt met als basis een grootschalig onderzoek onder ruim 5.200 consumenten. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de financiële dienstverleners daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
Sinds de lancering van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven, deze brengen we graag nog een keer onder uw aandacht. Uitblinkers Financiële Sector bevat daarnaast nog veel meer niet eerder gepubliceerde informatie.
Openbare resultaten
Wilt u een snelle update over de financiële sector in Nederland? Hieronder zetten we de eerder uitgebrachte berichten voor u op een rijtje:
• DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’
• RegioBank blinkt uit op ‘beste service’
• Service belangrijk voor klanten banken
• De Hypotheker winnaar in onderzoek financiële sector
• ASN Bank uitblinker positionering financiële sector
Exclusieve kennis
Om een branche te domineren als marktleider is het belangrijk om te beseffen dat uitblinken op alle fronten onmogelijk is. Kies daarom een heldere positionering gericht op lage prijzen, het beste product of de beste service. Deze positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen. Een pakkende slogan die de positie samenvat, maakt daarbij duidelijk waar een bedrijf voor staat. Uitblinkers zijn uniek in hun branche en winnen daarom de voorkeur van consumenten.
Het Uitblinkers Financiële Sector onderzoek analyseert en beoordeelt de positionering van meer dan 50 banken, hypotheekadviseurs en -verstrekkers, kredietverstrekkers en beleggingspartijen aan de hand van talrijke criteria. We hanteren het waardestrategiemodel van Treacy en Wiersema als basis voor dit onderzoek. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de financiële dienstverleners daadwerkelijk aansluit bij de behoeften en wensen van de markt.
De grootste partijen in de financiële markt komen aan bod waaronder ABN AMRO, Aegon, ASN Bank, a.s.r., Bitvavo, BLG Wonen, Brand New Day, DEGIRO, De Hypotheker, Evi van Lanschot, Florius, ING, Knab, Nationale-Nederlanden, Obvion, Rabobank, RegioBank, Saxobank, SNS Bank en Triodos Bank.
Zie voor alle informatie de website, inhoudsopgave of merkenlijst.
Voor wie?
Dit rapport is onmisbaar voor professionals in de financiële sector die hun diensten willen benchmarken met de concurrentie. Directeuren, commerciële teams en marketeers van zowel landelijke als regionale organisaties pakken hiermee een voorsprong. Niet alleen biedt het rapport een integraal marktoverzicht, maar het voorziet ook in een gedetailleerde analyse per financiële dienstverlener.
Meer informatie
Neem voor vragen contact op met Guido de Wit (guido@multiscope.nl) of bel via 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Hét onderzoek naar de optimale positionering van financiële dienstverleners