Introductie attractieparken en dierentuinen
- 5 april 2024
Vandaag introduceren we de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder bijna 6.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor attractieparken en dierentuinen.
Wat kunt u verwachten?
Consumenten kunnen hun vrije tijd op steeds meer manieren invullen en zoeken actief naar unieke ervaringen. Het creëren van voldoende onderscheidende waarde is daarom belangrijker dan ooit in deze competitieve markt. Maar welke attractieparken en dierentuinen slagen er het beste in om de consument voor zich te winnen?
De Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen vergelijkt de grootste attractieparken en dierentuinen van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken. Reclamebereik, naamsbekendheid, associaties, keuzeredenen, bezoek, bezoekfrequentie, laatste bezoek, bezoekhistorie, bezoekintentie, besteding en NPS komen aan bod.
Een groot aantal attractieparken en dierentuinen komt aan bod waaronder A’DAM LOOKOUT, Apenheul, Archeon, ARTIS, Avonturenpark Hellendoorn, Burgers’ Zoo, DierenPark Amersfoort, Dierenpark Hoenderdaell, Dierenrijk, Diergaarde Blijdorp, Dolfinarium, Drouwenerzand, Duinrell, Ecomare, Efteling, Euromast, Familiepark Drievliet, GaiaZOO, Kinderpretpark Julianatoren, Madurodam, NEMO Science Museum, Ouwehands Dierenpark, Pantropica, Safaripark Beekse Bergen, SEA LIFE Scheveningen, Slagharen, Sprookjeswonderland, Toverland, Vogelpark Avifauna, Walibi Holland, WILDLANDS Adventure Zoo Emmen en ZooParc Overloon.
Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de grootste attractieparken en dierentuinen. Het is waardevol voor grote parken, regionale spelers, nieuwe spelers, investeerders, brancheorganisaties en marketeers. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elk attractiepark en dierentuin.
Voor alle informatie over het rapport kunt u de website, inhoudsopgave of merkenlijst bekijken.
Enkele bevindingen uit het rapport
• Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit
• Reclame ongeveer even vaak via TV en internet gezien
• Locatie is de belangrijkste keuzereden
• Attractieparkgangers meest tevreden
Specificaties
• Pagina’s: ca. 90
• Rapportage: PDF en hardcover
• Respondenten: ca. 5.900 (representatief voor Nederland)
• Prijs: €1.995
• Vragen: 15+ per attractiepark of dierentuin
• Aanbieders: 30+
Meer informatie
De Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen is eenvoudig te bestellen via onze website. Neem voor vragen contact op met Sven de Bruijn (sven@multiscope.nl). U kunt natuurlijk ook bellen naar 073-6212122. Hij informeert u graag over alle beschikbare informatie in het rapport.
0 comments on Introductie attractieparken en dierentuinen