Locatie belangrijkste keuzereden hotelketens Nederland
- 14 maart 2024
De locatie van een hotel is de belangrijkste keuzereden om voor een bepaalde hotelketen te kiezen (56%). Andere veelgenoemde redenen zijn aanbiedingen (42%) en prijs (42%). Aftersales (< 1%) en personalisatie (1%) zijn daarentegen minder belangrijk. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.
Locatie meest belangrijk
De ‘locatie’ van een hotelketen is het belangrijkst in het keuzeproces van de bezoekers. De meeste bezoekers (56%) houden namelijk rekening met de ‘locatie’ van een hotel wanneer zij een hotel kiezen. Daarmee in lijn is de meest voorkomende reden voor een zakelijk bezoek aan een hotelketen een ‘afspraak in de omgeving’ van het hotel (36%).
Aanbieding en prijs van belang
Ruim twee vijfde (42%) van de bezoekers kiest voor een hotelketen vanwege een ‘aanbieding’ of de ‘prijs’. Hotelbezoekers zijn dus prijsbewust en bereid te zoeken naar een goede deal. Aanbiedingen lijken een effectieve marketingstrategie om bezoekers aan te trekken. ‘Kwaliteit’ is belangrijk voor een derde (33%) van de bezoekers. Verder is ‘beschikbaarheid’ belangrijk voor 31% van de bezoekers en ‘gemak’ voor bijna een kwart (24%) van de bezoekers.
Aftersales en personalisatie onbelangrijk
De ‘aftersales’ van een hotelketen lijken geen belangrijke rol te spelen in het keuzeproces. Minder dan 1% van de bezoekers geeft aan de ‘aftersales’ belangrijk te vinden. Verder hechten weinig bezoekers waarde aan ‘personalisatie’ (1%), ‘duurzaamheid’ (2%), ‘veiligheid’ (2%) en hoe ‘snel’ (4%) de service is.
0 comments on Locatie belangrijkste keuzereden hotelketens Nederland