Nationale Benchmark Hotelketens

Reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit

De afgelopen jaren worden steeds meer hotels onderdeel van franchiseformules met als gevolg meer ketenvorming in Nederland. Mede hierdoor evolueren hotels tot totaalconcepten, geschikt voor weekendjes weg of zakelijke evenementen. De hotelmarkt is hierdoor constant in beweging.

De Nationale Benchmark Hotelketens vergelijkt de grootste hotelketens van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de gehele ‘brand funnel’ vergelijken.

Voor wie?
Dit rapport biedt interessante inzichten voor iedereen in de hotelmarkt die zijn eigen prestaties wil vergelijken met die van de 35 grootste hotelketens. Het is waardevol voor grote nationale ketens, regionale spelers, ambitieuze hotels, nieuwe spelers, investeerders en brancheorganisaties. Het rapport bevat niet alleen een volledig overzicht van de markt, maar ook een specifieke pagina voor elke hotelketen.

Het rapport bevat de volgende prestatie indicatoren:

• Reclame (gezien + kanaal)
• Naamsbekendheid (geholpen, spontaan, top of mind)
• Associaties
• Keuzeredenen
• Bezocht
• Bezoekfrequentie
• Verblijfsduur
• Laatst bezocht
• Bezoekhistorie
• Bezoekintentie
• Besteding
• NPS

In de Nationale Benchmark Hotelketens vergelijken we in eerste instantie alle grote hotelketens rechtstreeks met elkaar op de belangrijkste prestatie-indicatoren. Zo krijgt u een helder totaaloverzicht van de markt. Vervolgens zoomen we verder in op elke hotelketen door op één overzichtelijke pagina de belangrijke feiten per keten op een rij te zetten.

Specificaties

Publicatiedatum

augustus 2024

Pagina's

ca. 80

Respondenten

ca. 5.000

Wat u krijgt

Online & Hardcover

Prijs

€ 1.495

Wie gingen u voor?

Meer informatie?

Neem bij vragen contact met mij op via e-mail of telefoon. Ik help u graag verder!

Guido de Wit

guido@multiscope.nl