Overzicht

De laatste updates in de e-bike, e-scooter en LEV markt

  • 26 maart 2024
Vandaag lanceert Multiscope de vierde editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek naar elektrische fietsen, elektrische scooters en licht elektrische voertuigen (LEV’s) in Nederland. Het rapport geeft een beeld van de markt van deze voertuigen waaronder aanbieders, verzekeringen, onderhoud, gebruik en tevredenheid.  Wat kunt u verwachten? In dit onderzoek bekijken we de markt en geven […]

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

  • 26 maart 2024
Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De bezoekfrequentie en de intentie […]

Dineren met AI in de spotlight

  • 22 maart 2024
In de elfde Innoshow vertelt Robin Vromans over Restaurant BUNKR, een restaurant dat door middel van AI een nieuwe dimensie toevoegt aan dineren en het organiseren van evenementen. In deze Innoshow vertelt Robin op welke verschillende manieren technologie en smaak samenkomen in het restaurant, hoe hij en zijn medeoprichters op dit idee zijn gekomen en wat de toekomstplannen […]

De marktleider in vakantieplatformen onder de loep

  • 22 maart 2024
Booking.com is marktleider in de markt voor vakantieplatformen in Nederland. Dit platform scoort goed op de meeste prestatie-indicatoren. Booking.com heeft het hoogste reclamebereik (28%). Klanten zijn gemiddeld al ruim 8 jaar klant bij Booking.com en kiezen met name voor de partij vanwege het aanbod en gemak. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig […]

Bezit e-bikes, e-scooters en LEV’s stagneert

  • 21 maart 2024
Het percentage bezitters van e-bikes, e-scooters en LEV’s in Nederland stagneert op 43%. Het bezit steeg slechts 1%-punt ten opzichte van 2022. De toekomstige interesse in de aanschaf daalde ook. Er staat inmiddels voor €12,9 miljard aan deze vervoermiddelen in Nederlandse huishoudens. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

De stand van zaken in de Nederlandse cryptomarkt

  • 20 maart 2024
De Cryptovaluta Monitor is een langlopend onderzoek naar de status van crypto in Nederland. Het rapport geeft inzicht in het totale aantal cryptobezitters, hoeveel geld erin omgaat en het vertrouwen van consumenten in cryptovaluta. Sinds de lancering van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven, deze brengen we graag nog […]

€14 miljard geïnvesteerd in verduurzaming woningen

  • 19 maart 2024
Nederlanders investeerden afgelopen jaar €14 miljard in de verduurzaming van hun woningen. In totaal werden 4,5 miljoen woningen verduurzaamd. LED-lampen, zonnepanelen en waterbesparende douchekoppen zijn het populairst. Dit blijkt uit de vierde editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. €14 miljard naar woningverduurzaming Afgelopen jaar investeerden Nederlandse huishoudens €14 […]

Aanbod belangrijkste keuzereden touroperators

  • 18 maart 2024
‘Aanbod’ is de belangrijkste keuzereden voor touroperators (54%). Daarnaast houden reizigers rekening met de ‘kwaliteit’ (34%) en ‘service’ (32%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. 54% kiest voor touroperator door aanbod Ruim de helft (54%) van de boekers kiest voor een touroperator vanwege het ‘aanbod’. […]

35% Nederland ziet reclame van koffie- of lunchketens

  • 15 maart 2024
Ruim een op de drie Nederlanders (35%) ziet reclame van koffie- of lunchketens. HEMA reclame bereikt de meeste Nederlanders (19%). Buitenreclame is het grootste reclamekanaal (21%). De groep 18- tot 34-jarigen ziet het vaakst reclame (50%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Reclame […]