Overzicht

Binnenkort beschikbaar: Duurzaam Wonen 2022

  • 27 januari 2022
Na een succesvolle eerste editie in 2021 brengt Multiscope in samenwerking met Rutger de Haan Duurzaam Wonen 2022 uit. Dit uitgebreide onderzoek bevat marktcijfers over duurzame aanpassingen in de segmenten ventilatie, verwarming, isolatie en water- en energiebesparing. Bestel nu het rapport en profiteer van een tijdelijke korting van €200 door gebruik te maken van de […]

Helft online shoppers boekt via boekingssites

  • 25 januari 2022
De helft van de Nederlanders boekt overnachtingen via boekingssites. Booking.com wordt hiervoor het vaakst gebruikt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Booking.com vaakst gebruikt De meest bekende boekingssites in Nederland zijn Trivago.nl (78%) en Booking.com (77%). Ook Tripadvisor.nl […]

Jongeren shoppen online voor uitgebreide keuze

  • 23 januari 2022
Gemak is binnen alle leeftijdsgroepen de voornaamste reden om online te kopen. Na gemak is de uitgebreide keuze voor jongeren de belangrijkste reden om online aankopen te doen. Dit blijkt uit E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Wisselende motivaties voor online aankopen 40% van de Nederlanders die online aankopen doen, […]

Drie op vijf Nederlanders gebruikt prijsvergelijkingsite

  • 20 januari 2022
Nederlanders vinden het belangrijk om prijzen te vergelijken bij een online aankoop. 58% gebruikt daarom prijsvergelijkingsites. Kieskeurig.nl en Consumentenbond.nl zijn het meest populair. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Meerderheid gebruikt vergelijkingsites Prijsvergelijkingsites spelen een belangrijke rol in […]

Bevolking duidelijk achter huidige coronabeleid

  • 14 januari 2022
De Nederlandse bevolking staat duidelijk achter het huidige coronabeleid van de regering. Zo kunnen zowel het coronatoegangsbewijs als een eventueel 2G-beleid rekenen op een ruime meerderheid voorstanders. Jongeren zijn daarin wel wat kritischer. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid voor coronatoegangsbewijs en 2G-beleid Een duidelijke meerderheid […]

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

  • 13 januari 2022
De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Diverse redenen om product abonnement af te sluiten Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er […]

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

  • 4 januari 2022
Bijna ieder bedrijf stelt het zichzelf als doel: het marktaandeel laten groeien. Maar hoe doet u dat in een competitieve markt? Een belangrijke factor is de drijfveer van uw klanten om voor u of juist een concurrent te kiezen. Deze blog vertelt wat u moet weten en kunt doen om uw marktaandeel te vergroten. Inzicht […]

Kwart Nederlanders wil woning verduurzamen

  • 16 december 2021
26% van de Nederlanders heeft plannen om de woning in de komende twaalf maanden te verduurzamen. Men plant daarbij voornamelijk de installatie van LED-verlichting of het plaatsen van zonnepanelen. Nederlanders gaan naar verwachting bijna €4 miljard besteden aan woningverduurzaming. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.000 Nederlanders. 2,1 miljoen […]

Zelfontwikkeling grootste motivatie voor online opleiding

  • 14 december 2021
Nederlanders volgen voornamelijk een online opleiding om zichzelf te ontwikkelen. De voornaamste drempels om online een opleiding te volgen zijn geen zin of behoefte hebben aan een online opleiding. Daarnaast worden kosten als drempel gezien. Vrouwen zien dit vaker als drempel dan mannen. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]