Overzicht

Het juiste antwoord voor iedere vraag

  • 2 december 2021
Het einde van het jaar is alweer in zicht. Heeft u grootse plannen voor het komend jaar, zoals de lancering van een nieuw product, een grote marketingcampagne of een bedrijfsfusie? Dan kan dat vragen oproepen waarop marktonderzoek u de antwoorden geeft. De afgelopen maanden heeft Multiscope haar onderzoeksdiensten uitgebreid, zodat we u nog beter van […]

E-bike Monitor 2021

  • 25 november 2021
Na een succesvolle eerste editie lanceert Multiscope in december 2021 een nieuwe E-Bike Monitor. Bent u benieuwd naar de meest recente cijfers over de grootte van de licht elektrische voertuigenmarkt in Nederland? Welke merken het grootste marktaandeel bezitten? En hoeveel mensen een verzekering hebben afgesloten? De E-bike monitor 2021 geeft u de meest recente inzichten. Bestel […]

Vier op de tien Nederlanders willen autovrije stadscentra

  • 23 november 2021
41% van de Nederlanders vindt dat stadscentra van grote steden alleen nog toegankelijk zouden moeten zijn voor fietsers en openbaar vervoer. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Autovrije stadscentra populair onder gepensioneerden Opvallend is dat gepensioneerden vaker de voorkeur hebben voor een autovrij stadscentrum (48%) dan 18- […]

Microsoft Teams bij uitstek marktleider onder thuiswerkers

  • 21 november 2021
Microsoft Teams is de bekendste online communicatietool in Nederland. Ook wordt deze dienst zeer regelmatig gebruikt. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders in loondienst. Microsoft Teams bekendste dienst De online communicatietool Teams van Microsoft (88%) is onder thuiswerkers veruit het meest bekend. Deze dienst wordt gevolgd […]

NS en GO Sharing marktleiders in deelmobiliteit

  • 18 november 2021
Gebruikers van deelmobiliteit kiezen het vaakst voor een vervoermiddel van NS of GO Sharing. Kostenbesparing is de meest genoemde reden om gebruik te maken van een deelvoertuig. Jongeren hebben de meeste interesse in het gebruik van deelmobiliteit. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prominente positie voor NS […]

Waaraan voldoet een goede bedrijfsnaam?

  • 9 november 2021
Consumenten komen dagelijks met honderden namen in aanraking. Een goede bedrijfsnaam zorgt ervoor dat u hierin opvalt. Maar wat maakt een bedrijfsnaam goed? Bij Multiscope zijn we ervan overtuigd dat zeven kenmerken het succes van een bedrijfsnaam bepalen: 1. Duidelijke schrijfwijzeHet ligt misschien voor de hand, maar een naam moet makkelijk te schrijven zijn. Wanneer […]

Vijfde van Nederland zei product abonnement op

  • 4 november 2021
Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product abonnement gehad, maar op dit moment niet meer. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Meeste ex-gebruikers voor maaltijdbox Een vijfde van de Nederlandse consumenten heeft voorheen wel eens een product […]

Markt product abonnementen naar €2,4 miljard

  • 26 oktober 2021
De totale markt voor product abonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Markt stijgt naar €2,4 miljard […]

Mannen het vaakst in bezit van smart home apparaten

  • 19 oktober 2021
Meer dan 4,1 miljoen Nederlandse huishoudens zijn in het bezit van één of meerdere smart home producten. Deze producten zijn voornamelijk in het bezit van mannen en 18- tot 49-jarigen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Vooral mannen zijn smart Smart […]