Overzicht

Jongeren vaker geïnteresseerd in product abonnement

  • 17 augustus 2021
Nederlanders in de leeftijdscategorie 18-34 jaar hebben vaker een abonnement op verbruiksproducten dan 35-49 jarigen en 50-plussers. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. Minder interesse onder 50-plussers Product abonnementen zijn vooral populair onder jongeren. 50-plussers hebben minder vaak interesse. Daarnaast wonen abonnees vaker in het westen van […]

Jaarlijks €142 miljoen aan onderhoud elektrische stadsfietsen

  • 10 augustus 2021
Consumenten geven in totaal jaarlijks 142 miljoen euro uit aan het onderhoud van elektrische stadsfietsen en pedelecs. Dit blijkt uit de eerste editie van de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Gemiddelde jaarlijkse onderhoudskosten De gemiddelde jaarlijkse onderhoudskosten voor elektrische stadsfietsen bedragen €38. Hiermee komt de totale waarde van het […]

McAfee marktleider in beveiligingssoftware

  • 5 augustus 2021
McAfee is de meest gebruikte en meest bekende aanbieder als het gaat om beveiligingssoftware. Dit blijkt uit de Thuiswerk Monitor, een grootschalige meting van Multiscope onder meer dan 3.000 Nederlanders in loondienst. McAfee vaakst gebruikte software Thuiswerkers zijn regelmatig onbekend met de software die zij voor de computerbeveiliging hebben. Een achtste (12%) geeft aan dat […]

167.000 elektrische steps in Nederland

  • 3 augustus 2021
Bijna 3% van de Nederlanders is in het bezit van een licht elektrisch voertuig zoals een scooter, step of skateboard. Veruit het grootste deel hiervan bezit een elektrische step (47%). Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 6.400 Nederlanders. 363.000 licht elektrische voertuigen (LEV) In heel Nederland rijden inmiddels 363.000 […]

Een derde wil auto van de zaak

  • 1 augustus 2021
Als men de keuze zou krijgen uit verschillende vervoersregelingen, kiezen relatief veel Nederlanders voor een auto van de zaak (29%). Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Auto van de zaak populair onder jongeren Opvallend is dat de voorkeur voor een auto van de zaak onder jongeren (18-34) […]

Nederlanders besteden €1,4 miljard aan product abonnementen

  • 29 juli 2021
Nederlandse consumenten geven jaarlijks maar liefst €1,4 miljard uit aan abonnementen op fysieke producten. Hiervan pakt de productcategorie voeding het grootste marktaandeel (59%). Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 3.500 Nederlanders. €846 miljoen aan voeding abonnementen Het merendeel van de jaarlijkse omzet van product abonnementen gaat naar voeding (59%). […]

Exclusieve kennis over thuiswerken in Nederland

  • 27 juli 2021
De Thuiswerk Monitor is een compleet onderzoek naar de status, producten, oplossingen, tevredenheid en toekomst van het nieuwe werken. Het rapport is tot stand gekomen in samenwerking met marktexpert Menno Nieuwhoff. Sinds de introductie van het rapport hebben we al diverse nieuwsberichten uitgebracht die we graag nog even voor u uitlichten. De Thuiswerk Monitor bevat […]

Twee op de vijf ouders start direct met flesvoeding

  • 25 juli 2021
In 41% van de gevallen wordt er direct na de geboorte gestart met het geven van flesvoeding. De voornaamste reden daarvoor is het niet op gang komen van de borstvoeding. Flesvoeding van het merk Nutrilon wordt veruit het meeste gebruikt. Dit blijkt uit Kids Care & Commerce, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 1.200 […]

Helft consumenten verkoopt via marktplaatsen

  • 22 juli 2021
Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten (55%) verkoopt (tweedehands) producten en diensten via internet of apps. In de meeste gevallen gaat het om de productcategorieën huis & tuin, kleding & schoenen en elektronica. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder […]