Overzicht

De Beren bekendste restaurantketen Nederland

  • 22 augustus 2024
De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Personen tussen de 18 en 35 jaar herkennen de meeste ketens. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. 63% herkent De Beren Geholpen naamsbekendheid verwijst naar het percentage […]

Dierentuinen populair onder 50-plussers

  • 16 augustus 2024
Attractieparken en dierentuinen trekken verschillende leeftijdsgroepen aan. Attractieparken zijn voornamelijk populair onder jongere Nederlanders. Bezoekers van dierentuinen zijn daarentegen vaker ouder. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 43% bezoekers dierentuinen is 50-plus Dierentuinen zijn populairder onder 50-plussers. De grootste groep bezoekers van dierentuinen […]

De spelers in de energiemarkt uitgelicht

  • 15 augustus 2024
De Nationale Benchmark Energieleveranciers is een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, leveranciers, termijnbedrag, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. De Nationale Benchmark Energieleveranciers vergelijkt de grootste energieleveranciers van Nederland aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke […]

Geen verrassingen meer bij de autogarage

  • 9 augustus 2024
Bijna iedere autobezitter vreest de APK-keuring en de mogelijke onverwachte kosten die hierbij vaak komen kijken. Örjan Frikkee wil aan dat laatste een einde maken met zijn app iGarage. Deze app biedt inzicht in de onderhoudshistorie van je auto en voorspelt ook toekomstig onderhoud. In deze aflevering van de Innoshow legt Örjan uit hoe iGarage werkt, hoe hij […]

Wie blinkt uit in de verzekeringswereld?

  • 7 augustus 2024
Vandaag introduceren we de eerste editie van Uitblinkers Verzekeraars. Dit rapport is een grootschalig positioneringsonderzoek onder ruim 4.000 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 70 verzekeraars met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen positionering van de verzekeraars daadwerkelijk aansluit bij […]

De gezondheid van Nederlanders onder de loep

  • 26 juli 2024
Vandaag introduceren we de derde editie van de Healthy Lifestyle Monitor. Dit rapport is een grootschalig onderzoek naar naar beweging, voeding, supplementen, stress en ontspanning in Nederland. In het onderzoek zijn 5.305 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking. Het bevat de meest recente informatie over de marktomvang, producten, merken, retailers, […]

Prestaties van de grootste restaurantketens in Nederland

  • 24 juli 2024
Vandaag introduceren we de tweede editie van de Nationale Benchmark Restaurantketens. Dit rapport is een grootschalig onderzoek onder meer dan 5.000 consumenten en bevat de meest recente informatie over reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. Wat kunt u verwachten? Ketenvorming, standaardisatie en het opbouwen van een sterk merk behoren tot […]

Bezit elektrische scooters stagneert

  • 19 juli 2024
Slechts 1% van Nederland was in 2023 in het bezit van een elektrische scooter. Het bezit van elektrische scooters stagneert. Gemiddeld kost een nieuwe e-scooter €2.588. De markt voor elektrische scooters bedraagt in totaal €387 miljoen. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. 1% bezit elektrische scooter […]

Service belangrijk voor klanten banken

  • 18 juli 2024
Nederlanders die klant zijn bij een bank vinden de ‘beste service’ (53%) duidelijk belangrijker dan de waardestrategieën ‘beste product’ of ‘laagste prijs’. In de beleggingssector verkiezen de meeste consumenten ‘beste product’ (52%) als belangrijkste waardestrategie. De marktwensen zijn meer verdeeld binnen de hypotheeksector. Dit blijkt uit Uitblinkers Financiële Sector, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]