Overzicht

Eén op de drie huizen heeft geen rookmelder

  • 3 november 2016
Veiligheidsmelders zijn goed vertegenwoordigd in de Nederlandse huishoudens. Toch heeft ruim één op de drie (37%) huizen nog geen rook-, CO- en/of CO2-melder. Eén op de vijf melders is verbonden met het internet. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Eén op de vijf melders is slim In […]

Multiscope introduceert: Food panel

  • 1 november 2016
De food retail branche is een veelzijdige en omvangrijke markt die volop in ontwikkeling is. Het is voor organisaties in deze branche belangrijk om de houding en gedrag van consumenten te onderzoeken bij belangrijke beslissingen. Het smart food panel van Multiscope is hiervoor een uitgelezen kans. Met ruim 7.500 leden beschikken we over een groep […]

Nederlanders kiezen voor producten met keurmerk

  • 20 oktober 2016
Keurmerken spelen bij zes op de tien (61%) Nederlanders een rol bij de keuze voor eten en drinken. Voor consumenten zijn keurmerken voor dierenwelzijn het belangrijkste. Max Havelaar is het bekendste keurmerk van Nederland. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Dierenwelzijn belangrijkste keurmerk Keurmerken voor het welzijn […]

Multiscope app voor mobiel marktonderzoek live

  • 18 oktober 2016
De Multiscope app voor mobiel marktonderzoek is nu te downloaden in de Play Store (Android) en de App store (iOS). Na uitgebreide testen en diverse pilots bereiken we hiermee een nieuwe mijlpaal. Mobiel marktonderzoek met Multiscope geeft organisaties de mogelijkheid om mening en gedrag van consumenten aan elkaar te koppelen. Direct feedback na een bezoek […]

Nederlanders zijn anders gaan denken over eten

  • 11 oktober 2016
De wijze waarop consumenten omgaan met hun eten en drinken is het laatste jaar veranderd. Zes op de tien (58%) consumenten gaan anders met eten en drinken om dan 12 maanden geleden. Bijvoorbeeld door meer aandacht te hebben voor de herkomst of meer waarde hechten aan gezonde voeding. Geen verschil tussen mannen en vrouwen Hierin […]

Eén op de tien vrouwen leest foodblogs

  • 4 oktober 2016
Inspiratie opdoen voor nieuwe recepten via online kanalen is in opkomst. Vooral bij vrouwen zijn foodblogs en -vlogs populair aan het worden. Inspiratie opdoen verloopt nu nog vooral via traditionele kanalen. Kookboeken en gratis winkelmagazines zijn nog steeds de grootste inspiratiebronnen. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. […]

2 miljoen online boodschappers in 2017

  • 22 september 2016
Ruim één op de zes Nederlanders koopt in 2017 eten en drinken bij een online supermarkt. Het merendeel van de boodschappen doen consumenten nog steeds in de fysieke supermarkt. In de nabije toekomst zal dit nog steeds het geval zijn. De grootste omzetgroei zit echter in het online supermarktkanaal. Naar verwachting stijgt in 2017 de […]

Nuvema landelijk nieuws dankzij Marktpeiler

  • 20 september 2016
Nuvema is een bekende aanbieder van uitvaartverzekeringen en maakt al een aantal jaar gebruik van de Marktpeiler, de maandelijkse omnibus van Multiscope. Nuvema weet met hedendaagse, trendy onderwerpen PR te genereren. Een voorbeeld is het Social Media Testament. Nuvema’s Social Media Testament Wat gebeurt er met je social media-profielen wanneer je komt te overlijden? Om […]

Nu beschikbaar: de Smart Food Monitor

  • 15 september 2016
Vanaf vandaag is de Smart Food Monitor verkrijgbaar bij Multiscope. De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail. Het rapport geeft inzicht in het consumptiegedrag en de toekomstverwachtingen van de consument. Alle distributiekanalen (at home, out of home en on the move) worden in het rapport besproken, zodat er een […]