Overzicht

Online alcohol bestellen is populair

  • 1 september 2016
Online eten en drinken bestellen bij een speciaalzaak begint aan terrein te winnen. Momenteel bestelt 16% van de consumenten wel eens bij een online speciaalzaak en 5% zelfs wekelijks. Alcoholische dranken worden veel online besteld. Gall.nl is het populairst. Dit blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 7.000 Nederlanders. Alcohol bij […]

Uitnodiging voor mobiel onderzoek

  • 30 augustus 2016
Enkele weken geleden hebben we in een blog het startscherm van onze app voor mobiel marktonderzoek getoond. Inmiddels zijn we een aantal stappen verder in de ontwikkeling en is het mogelijk respondenten uit te nodigen voor onderzoek. Het uitnodigen voor deelname aan het onderzoek verloopt via de smartphone. Push bericht voor nieuwe vragenlijst Consumenten die […]

Binnenkort beschikbaar: Smart Food Monitor

  • 23 augustus 2016
Consumenten kunnen als nooit tevoren kiezen uit verschillende nieuwe aanbieders van eten en drinken, zoals bijvoorbeeld online supermarkten, maaltijdboxen, thuisrestaurants en – foodhallen. Waar en hoe? Waar koopt de consument nu haar eten en drinken? En waar doet de consument straks haar boodschappen? En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen consumenten in de keuzes die […]

Nieuwe muziek ontdekken grootste pluspunt Spotify

  • 18 augustus 2016
Spotify is de nummer 1 aanbieder van online muziek luisteren en is inmiddels gemeengoed geworden. Maar wat is er nou zo leuk aan het gebruiken van deze streamingdienst? Veel betaalde gebruikers Ruim driekwart van de Spotify-gebruikers (78%) heeft een betaald abonnement en luistert dus muziek zonder reclame. Bijna iedereen (94%) heeft zelf playlists samengesteld. Ruim […]

Eén op de drie Nederlanders kijkt naar vlogs

  • 16 augustus 2016
Vlogs zijn populair in Nederland. Eén op de drie Nederlanders ouder dan 18 kijkt minimaal één keer per maand een vlog. Enzoknol is de meest populaire vlogger. Vlogs zijn vooral populair bij jongeren en worden vooral bekeken ter vermaak. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.007 Nederlanders boven de 18 jaar. Vooral populair […]

Citymarketing meten met mobiel onderzoek

  • 9 augustus 2016
Citymarketing heeft de laatste jaren een belangrijke rol gekregen in het beleid van veel gemeentes. Niet alleen maar de grote steden, ook de kleinere steden hebben inmiddels citymarketing in het beleid verankerd. Het stellen van doelen is belangrijk. Wie ben je nu, wie wil je over een aantal jaar zijn en hoe kun je dat […]

Binnen 24 uur landelijk nieuws met PR: Pokémon Go

  • 3 augustus 2016
Die kop boven een nieuwsbericht is je waarschijnlijk niet ontgaan. Met meer dan 100 vermeldingen in landelijke media was dit PR-onderzoek een groot succes. Van 1.000 Nederlanders ondervragen tot het schrijven van een persbericht. En dat in minder dan 24 uur. Zo gingen wij te werk: Maandag 11 juli 8.30 uur “Heb jij Pokémon Go […]

Hardloop-apps zijn populair

  • 2 augustus 2016
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig aan het hardlopen is. Hardloopkleding en -schoenen zijn populair en smart health toepassingen als apps en activity-trackers worden steeds populairder. Maar wat is er nou zo leuk aan dat rennen? Runkeeper meest populair Een kleine meerderheid (54%) loopt doorgaans tussen 5 en 10 kilometer. Twee op de tien houden […]

Nederlanders niet zonder telefoon de deur uit

  • 28 juli 2016
Nederlanders kunnen niet meer zonder telefoon. Acht op de tien Nederlanders gaan niet meer de deur uit zonder mobiele telefoon. Bij jongeren is dit aantal nog hoger. Ook ’s nachts wil men bereikbaar blijven. Slechts één op de zes Nederlanders zet de mobiele telefoon ’s nachts helemaal uit. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope […]