Overzicht

Veel interesse in monitoren van lichaamsfuncties

  • 28 juni 2016
Eén op de drie Nederlanders (34%) maakt gebruik van apps, wearables of draadloze meters om gezondheid of activiteit te monitoren. Daarnaast is nog eens één op de vijf Nederlanders (21%) geïnteresseerd in het gebruik hiervan. Waar huidige gebruikers vooral actief zijn in registratie van sport & beweging en voeding & gewicht, hebben potentiële gebruikers vaak […]

Media Markt dé smart home winkel van Nederland

  • 23 juni 2016
Consumenten zien Media Markt als dé winkel op het gebied van smart home. De top 5 wordt aangevuld met Coolblue, Bol.com, Conrad en BCC. Philips is het grootste smart home merk. Dit is vooral te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder […]

Smart Home Hubs zijn nog beperkt in Nederland

  • 21 juni 2016
Het aantal smart home producten in Nederlandse huishoudens is (nog) beperkt. Dit maakt het voor consumenten overzichtelijk om apparaten afzonderlijk te bedienen en te besturen. De noodzaak voor de tussenkomst van een hub is daarmee nog niet groot. Nog geen gemeengoed De verwachting is dat dit type product weinig groei gaat doormaken (2% aankoopintentie). De […]

Multiscope zet nieuwe stap in mobiel marktonderzoek

  • 20 juni 2016
De nieuwe onderzoeksapp van Multiscope maakt het mogelijk om consumenten eenvoudig te bereiken voor mobiel onderzoek. Mobiel marktonderzoek met Multiscope geeft weer relevante inzichten in uw doelgroep. De noodzaak van marktonderzoek verandert niet. De consument verandert wel. De manier van onderzoek uitvoeren dus ook. Consumenten zijn weer bereikbaar De mening van de consument is belangrijk, […]

Smart Health: een markt met twee gezichten

  • 17 juni 2016
De houding en acceptatie van smart health in Nederland laat twee gezichten zien. Enerzijds gebruikt al één op de drie consumenten (34%) smart health producten en toepassingen. Daarmee lijkt smart health een stevige plaats in Nederland te hebben verworven. Anderzijds is de helft van deze groep actief met alleen een gratis health-app op smartphone of […]

Volledig programma Smart Consumer Summit bekend

  • 15 juni 2016
We zijn trots om het volledige programma van de Smart Consumer Summit te presenteren. De sprekers van Curves, Eneco/Toon, ONVZ en Philips nemen je op 5 juli mee in de wereld van de Smart Consumer. De afsluiter in de Verkadefabriek in Den Bosch is Frank Meeuwsen van Triggi. Als oprichter van Lifehacking.nl en blogger van […]

Mobiel app onderzoek verandert onderzoeksland

  • 14 juni 2016
De smartphonepenetratie in Nederland ligt inmiddels boven 80%. Bij jongeren is dit zelfs meer dan 90% (bron: Smart Electronics Monitor). De smartphone heeft de manier van communiceren veranderd. Communicatie verloopt veelal via social media en instant messengers, als WhatsApp. E-mail wordt nauwelijks meer gebruikt als communicatiekanaal. Vooral jongeren zijn hierdoor moeilijk via e-mail bereikbaar. Ook […]

Candy Crush heeft 2 miljoen gebruikers

  • 9 juni 2016
Candy Crush is in Nederland met 2 miljoen gebruikers de meest gespeelde game op smartphones. Het is vooral populair bij vrouwen. Wordfeud is met 1,7 miljoen actieve gebruikers een succes bij ouderen. Nederlanders geven gemiddeld bijna 2 euro per maand uit aan games. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.349 Nederlanders. Candy Crush […]

Eneco, Philips, ONVZ en Curves op Smart Consumer Summit

  • 8 juni 2016
Multiscope organiseert op dinsdagmiddag 5 juli een exclusieve, gratis kennis- & inspiratiesessie: de Smart Consumer Summit. De middag staat in het teken van de veranderingen in het leven van de consument door technologische ontwikkelingen in smart home, smart health en smart media. In de Verkadefabriek in Den Bosch gaan we in op de cijfers en […]