Overzicht

86% klanten wil bij huidige energieleverancier blijven

  • 16 juli 2024
Ruim 86% van de klanten wil bij hun huidige energieleverancier blijven. Huishoudens zijn gemiddeld ruim negen jaar klant. Eneco heeft de langste klanthistorie, terwijl ANWB Energie de hoogste score behaalt op klantbehoud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. Loyaliteitsmatrix De klanthistorie en de intentie om […]

1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen

  • 11 juli 2024
Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. Jongeren vormen de grootste groep. Eiwitten en creatine zijn de meestgebruikte supplementen en XXL Nutrition is het populairste merk. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. Vooral populair onder jongeren Ruim 1,7 miljoen Nederlanders gebruikten het afgelopen […]

Google voornaamste informatiebron woningverduurzaming

  • 10 juli 2024
Bijna twee derde van de Nederlanders (63%) die hun woning verduurzaamden, verdiept zich hier vooraf in. Google is hiervoor de populairste informatiebron (19%). YouTube is vooral populair onder jongeren. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders. 63% verdiept zich in verduurzaming Bijna twee derde (63%) van de Nederlanders […]

Smart home markt groeit naar €6,3 miljard

  • 9 juli 2024
De smart home markt groeide in een jaar van €5,8 miljard naar €6,3 miljard. Ook steeg het bezit van slimme apparaten naar 61% van de huishoudens. Deze apparaten komen duidelijk vaker voor in koopwoningen dan in huurwoningen. Dit blijkt uit de achtste editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

TV grootste reclamekanaal autoverzekeraars

  • 5 juli 2024
TV is het grootste reclamekanaal (49%) voor autoverzekeraars. Reclame van Allianz Direct bereikt de meeste Nederlandse automobilisten. Personen van 50 jaar of ouder zien de reclames van autoverzekeraars duidelijk vaker. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Autoverzekeringen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.200 Nederlanders. Reclame op TV grootste bereik TV is met 49% […]

Winnaars eerste kwartaal 2024!

  • 5 juli 2024
In samenwerking met de BOVAG en de RAI voert Multiscope een doorlopend onderzoek uit naar onderhoud van auto’s. Iedere maand maken deelnemers kans op diverse prijzen en per kwartaal worden de winnaars gekozen. De winnaars voor het eerste kwartaal zijn bekend: Tankpas (€100) Dhr. de Vries Dhr. Klasen uit Bussum Dhr. Keulen Waardebon Ticketmaster (€200) […]

Meer grip op retouren

  • 3 juli 2024
Ben je ondernemer en heb je een webwinkel? Dan heb je soms te maken met retouren. De focus van de achttiende aflevering van de Innoshow met Marijn Prijs is dit retourproces. En dan met name het platform wat gebouwd is om dit proces zo goed en eenvoudig mogelijk te maken: Returnless. In de Innoshow legt Marijn uit wat […]

Energieprijzen energieleveranciers belangrijker dan duurzame energie

  • 1 juli 2024
Nederlandse huishoudens kiezen voornamelijk voor een energieleverancier vanwege de prijs (53%). Duurzame energie (19%) is minder belangrijk. Duurzaamheid vormt een belangrijkere motivatie voor 18- tot 34-jarigen (23%) dan voor 35- tot 49-jarigen (19%) en 50-plussers (18%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Energieleveranciers, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.400 Nederlanders. 53% kiest voor […]

Uitgebreid marktoverzicht van vakantieplatformen in Nederland

  • 25 juni 2024
De Nationale Benchmark Vakantieplatformen is een grootschalig onderzoek naar onder andere naamsbekendheid, besteding en NPS in de markt voor vakantieplatformen in Nederland. De Nationale Benchmark Vakantieplatformen vergelijkt de grootste vakantieplatformen aan de hand van maar liefst 14 prestatie-indicatoren. Hiermee kunnen we niet alleen de algehele populariteit meten, maar ook de prestaties op belangrijke indicatoren in de […]