Overzicht

WhatsApp neemt rol Facebook over

  • 10 december 2015
Facebook is het grootste en meest gebruikte social media netwerk. Toch krijgt Facebook steeds meer concurrentie van WhatsApp. Nederlanders delen steeds bewuster berichten, foto’s en video’s. Persoonlijke gebeurtenissen delen zij vaker met een kleinere, specifieke groep via WhatsApp. Facebook wordt hierdoor steeds meer een verzameling van grote levensgebeurtenissen en algemene, nieuwswaardige of grappige linkjes naar […]

Digitalisering van de consument

  • 9 december 2015
Ook in november was er weer veel aandacht in de media voor onderzoeken van Multiscope. Uit de Smart Media Monitor bleek onder meer dat de Wii nog steeds onder de meeste Nederlandse tv’s staat en dat van de nieuwe generatie consoles de PlayStation 4 veruit het populairste is ten opzichte van haar concurrenten. Ook de […]

Uw specifieke doelgroep bereiken met targeting

  • 8 december 2015
Multiscope heeft toegang tot de mening van meer dan 140.000 Nederlanders. Onze panelleden geven graag hun oordeel over de meest uiteenlopende zaken. We hebben ook veel actuele kenmerken en informatie over de panelleden beschikbaar. Niet alleen demografische kenmerken, zoals geslacht, leeftijd of opleidingsniveau, maar ook veel specifiekere informatie. Op die manier kunnen we snel en […]

Succes audiosystemen afhankelijk van Spotify

  • 3 december 2015
Het streamen van muziek is populair in Nederland. Spotify is zelfs één van de meest gebruikte online mediadiensten. Een gevolg van de stijgende populariteit van muziek streamen is de steeds grotere aanwezigheid van draadloze audio- of smart speaker systemen op de markt. Bekende merken in dit segment zijn Sonos, Bose en Sony. Hoe populair zijn […]

PS4 wint strijd met Xbox One in Nederland

  • 26 november 2015
PlayStation 4 wint op alle fronten de strijd met Xbox One. PlayStation 4 is de bekendste en populairste next-gen game console in Nederland. De Xbox One en de Wii U volgen op gepaste afstand. In 2016 gaat dit beeld niet veranderen. De PS4 zal verder uitlopen op de andere next-gen game consoles. Bezitters van een […]

Toekomst van tv kijken in Nederland

  • 24 november 2015
Het mediagebruik in Nederland verandert snel. Door de opkomst van slimme elektronica, video on demand diensten en uitgesteld kijken heeft de consument in 2015 steeds meer alternatieven voor traditioneel tv kijken. Een groot deel van het gebruik van het tv-scherm wordt nu anders ingevuld. Ondanks deze ontwikkelingen blijft regulier tv kijken de belangrijkste activiteit op […]

Meeste Facebook profielfoto’s verouderd

  • 20 november 2015
Nederlanders denken bewust na bij het uitzoeken van een geschikte profielfoto op Facebook. Ze willen vooral positief overkomen op de foto. Erg actueel is de profielfoto alleen niet. Het merendeel is namelijk een half jaar of ouder. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders met Facebook. Profielfoto geeft geen actueel beeld […]

De concurrentie van Netflix

  • 18 november 2015
Video on demand diensten zoals Netflix zijn populair in Nederland. Naast Netflix zijn er in Nederland nog enkele andere video on demand diensten. Wat zijn de laatste ontwikkelingen en wie zijn de grootste concurrenten? De resultaten uit deze blog komen uit de Smart Electronics Monitor van Multiscope; een rapport met cijfers, trends en ontwikkelingen van […]

Video on demand in 2015 [infographic]

  • 12 november 2015
Video on demand verovert zijn plaats in het Nederlandse huishouden. Netflix en Ziggo On Demand zijn de twee grootste diensten in Nederland. Bijna één op de vijf huishoudens kijkt naar Netflix. Dit zijn meestal jonge en hoog opgeleide huishoudens met kinderen. De resultaten van deze infographic komen uit de Smart Media Monitor van Multiscope. Meer […]