Overzicht

Consument ziet liever een zelfrijdende auto dan Uber

  • 1 mei 2015
Airbnb en Uber zijn bedrijven die tegenwoordig de media behoorlijk in haar greep houdt. Of deze diensten ook daadwerkelijk toegepast worden in de praktijk was een vraagstuk die Multiscope graag wilde beantwoorden met behulp van marktonderzoek. De resultaten zijn verrassend en zorgde voor veel media aandacht. Negen op de tien consumenten hebben nog nooit gebruik […]

5 handige tips voor een verpakkingsonderzoek

  • 29 april 2015
De verpakking van uw product is voor uw klant vaak de eerste indruk van uw product. Een eerste indruk kunt u maar één keer maken, dus een goede verpakking is essentieel voor uw product. Naast design is ook gebruiksgemak en de juiste informatie op de verpakking van belang. Verpakkingsonderzoek helpt hierin de juiste keuzes te […]

Nederlandse deeleconomie stroef op gang

  • 23 april 2015
Bedrijven als Uber en Airbnb zijn veelvuldig in het nieuws. Desondanks delen Nederlanders niet graag hun spullen. Negen op de tien consumenten heeft nog nooit diensten of producten geleend, gebruikt of aangeboden via een online netwerk. Het risico dat het kapot gaat, dat spullen niet teruggebracht worden en het gedoe met afspraken zijn de belangrijkste […]

Marktonderzoek was nog nooit zo voordelig

  • 16 april 2015
In mei en juni kunt u in de Marktpeiler een vraag mee laten lopen voor € 199,- per vraag. U kunt meerdere vragen mee laten lopen in het omnibus onderzoek van Multiscope. Multiscope verzorgt maandelijks een omnibus onderzoek onder 1.000 Nederlandse consumenten. Het is de makkelijkste manier om marktonderzoek uit te voeren. U kunt al […]

Laat de zelfrijdende auto maar komen!

  • 9 april 2015
Nederlanders zijn bekend met de zelfrijdende auto en staan hier positief tegenover. Vooral bij vermoeidheid, in woon-werkverkeer, op de snelweg en in de file lijkt het voor consumenten een ideaal vervoersmiddel. Daarbij zien consumenten het als een mogelijkheid om onder invloed ‘achter het stuur’ te kruipen, maar wel mét een rijbewijs. Dit blijkt uit marktonderzoek […]

Inzicht in de vrijetijdsbesteding van uw klant

  • 8 april 2015
Multiscope heeft een consumentenpanel van ruim 100.000 panelleden tot haar beschikking. Uiteraard hebben we hierbij achtergrondgegevens als leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en inkomen in kaart. Op die manier kunnen we goed inzoomen op subgroepen. Wist u ook dat we van een groot deel van het panel ook hun vrijetijdsbesteding in kaart hebben? We weten welke hobby’s […]

Ruud Dankers versterkt Multiscope

  • 3 april 2015
Op 1 april heeft Ruud Dankers het team van Multiscope versterkt. Ruud is een fanatiek hockeyer in Heren 1 van Berkel-Enschot en golft graag. Hij is een marketeer in hart en nieren. Ruud neemt de marketing en sales van Multiscope op zich. Ruud heeft HBO Sport & Media gestudeerd in Tilburg. Zijn afstudeerstage heeft hij […]

Sporten met apps en alles on demand

  • 1 april 2015
Dat we in ons dagelijkse leven onafscheidelijk zijn van onze smartphone is algemeen bekend. Het marktonderzoek van Multiscope laat zien dat de smartphone ook bij onze sportactiviteiten een evidente rol speelt. Het gebruik van apps en activity trackers tijdens het sporten wordt populairder, en sporten met een smartphone op zak of wearable om de pols […]

Sportend Nederland gek op apps

  • 19 maart 2015
Apps en activity trackers worden steeds meer gemeengoed tijdens het sporten. Hardlopers en wielrenners maken veelvuldig gebruik van apps. Bij deze sporters is Runkeeper de populairste app. Dit blijkt uit marktonderzoek onder 1.020 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope. Hardlopen met Evy en Runkeeper bekendste apps Sportend Nederland (66% van de bevolking) doet vooral aan wandelen […]