Overzicht

Picnic hoogste score op ‘beste proces’

  • 25 oktober 2024
Online supermarkt Picnic behaalt de beste score op de waardestrategie ‘beste proces’ van alle foodretailers. Onder de foodretailers scoren maaltijdboxaanbieders het hoogst op deze waardestrategie. Daarnaast kiest het grootste deel van de consumenten binnen zowel de supermarktbranche (60%) als de chocoladebranche (47%) voor aanbieders met de ‘laagste prijs’. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig […]

Coffeelovers heeft meest loyale klanten

  • 24 oktober 2024
De terugkeerintentie bij een koffie- of lunchketen in Nederland is gemiddeld 84%. Nederlanders bezochten het afgelopen jaar gemiddeld 2,7 keer een koffie- of lunchketen. Bezoekers van Coffeelovers zijn het meest loyaal. Dit blijkt uit Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Koffie- en lunchketens gemiddeld 2,7 keer bezocht […]

De beste formules in de woonbranche uitgelicht

  • 23 oktober 2024
Uitblinkers Woonbranche is een grootschalig onderzoek naar organisaties in de woonbranche met de beste positionering onder ruim 5.700 Nederlanders. In het rapport worden de marktposities van meer dan 50 bouwmarkten, woonwinkels, slaapwinkels, keukenzaken, badkamerzaken en tuincentra met elkaar vergeleken aan de hand van het onderzoeksmodel van Treacy en Wiersema. Bovendien toetsen we of de gekozen […]

Haal meer waarde uit je data

  • 22 oktober 2024
Data wordt steeds belangrijker in onze moderne wereld. Er is meer data beschikbaar dan ooit tevoren, en bedrijven proberen deze data steeds vaker te benutten voor het nemen van beslissingen. Toch blijft het voor veel mensen een uitdaging om data goed te interpreteren. Hoewel er genoeg tools beschikbaar zijn, vergt het gebruik ervan vaak een […]

Woonwinkels scoren slecht op ‘beste service’

  • 22 oktober 2024
Woonwinkels scoren van alle subbranches binnen de woonbranche het slechtst op de waardestrategie ‘beste service’. Hubo heeft de hoogste score van alle partijen in de woonbranche. Er bestaat een positief verband tussen de score op ‘beste product’ en ‘geloofwaardigheid’. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.700 Nederlanders. Service belangrijk […]

810 duizend potentiële nieuwe gebruikers slimme verlichting

  • 21 oktober 2024
Een kwart (25%) van de Nederlandse huishoudens geeft aan binnen een jaar slimme verlichting aan te willen schaffen. Gemak en comfort (52%) is de belangrijkste reden om slimme verlichting aan te schaffen. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.400 Nederlanders. Verwacht aantal bezitters 3,8 miljoen Bijna 2,1 […]

HEMA grootste reclamebereik kledingwinkels Nederland

  • 18 oktober 2024
TV is het grootste reclamekanaal (29%) voor kledingwinkels in Nederland. Reclame van HEMA bereikt de meeste Nederlandse consumenten (36%). Het reclamebereik van bol is het grootst van alle kledingwinkels en -webshops onder personen tussen de 18 en 34 jaar oud. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 […]

De ontwikkelingen op gebied van duurzaam wonen

  • 16 oktober 2024
In februari is de vierde editie van het Duurzaam Wonen rapport uitgekomen. Dit rapport geeft inzicht in behoefte, bestedingen, bezit, houding, intentie en kennis op het gebied van duurzaam wonen in Nederland. De cijfers en resultaten van meer dan 50 duurzame producten, aanpassingen, merken en aankoopkanalen staan in dit onderzoek. Sinds de lancering van dit rapport […]

Eazie heeft hoogste NPS fastfoodketens (+73)

  • 15 oktober 2024
Eazie (+73) heeft de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. Gemiddelde NPS is +30 De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid […]