Overzicht

34% Nederland boekt bij touroperator

  • 20 februari 2025
De afgelopen drie jaar boekte 34% van de Nederlanders een reis bij een touroperator. TUI Nederland is favoriet, gevolgd door Corendon en Sunweb. Ruim twee op de drie (67%) bleef trouw aan dezelfde touroperator. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Touroperators, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.600 Nederlanders. 34% […]

McDonald’s grootste reclamebereik fastfoodketens Nederland

  • 19 februari 2025
McDonald’s heeft het grootste reclamebereik (48%) van alle fastfoodketens in Nederland. Nederlanders zagen reclame van fastfoodketens het vaakst op TV (33%). Jongeren zien reclame duidelijk vaker via social media (19%) dan oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. TV-reclame grootste bereik Reclame van fastfoodketens […]

Nederlanders boekten voor €32,3 miljard via vakantieplatformen

  • 18 februari 2025
’s-Hertogenbosch, 18 februari 2025 – Vakantiegangers gaven de afgelopen drie jaar €32,3 miljard uit aan boekingen via vakantieplatformen. Gemiddeld besteedden ze €697 per boeking. Klanten gaven het meest uit bij D-reizen. Dit blijkt uit de tweede editie van de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders. Gemiddelde besteding €697 Nederlanders […]

Locatie belangrijkste keuzereden koffie- en lunchketens

  • 14 februari 2025
Bijna de helft (45%) van de Nederlandse consumenten kiest voor een koffie- of lunchketen vanwege de ‘locatie’. ‘Gemak’ (36%) blijkt ook een belangrijke keuzereden. Nederlanders nemen ‘duurzaamheid’ (3%) maar zelden mee in hun beslisproces. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.   Locatie belangrijkste […]

’ t Bakhuus heeft hoogste klantloyaliteit in fastfood

  • 13 februari 2025
’t Bakhuus heeft de hoogste klantloyaliteit in de fastfoodbranche. Maar liefst 92% van de klanten wil er opnieuw eten. De gemiddelde terugkeerintentie in de fastfoodbranche is 76%. Vijf partijen scoren lager dan gemiddeld op zowel de bezoekintentie als -frequentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders. […]

Nieuwe inzichten over Nederlandse energieleveranciers

  • 20 januari 2025
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Energieleveranciers. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor energieleveranciers. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van ruim 4.500 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De ontwikkelingen op de energiemarkt zijn in een stroomversnelling gekomen. Veranderende behoeften […]

Hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland

  • 17 januari 2025
In juni 2024 kwam de Smart Home Monitor uit. Dit is een grootschalig marktonderzoek naar het bezit en gebruik van smart home consumentenproducten in Nederland. Steeds meer apparaten in huis zijn verbonden met het internet. Het is tegenwoordig mogelijk om een slimme speaker naar de afspraken in je agenda te vragen of via een app […]

24% haalt bestelling koffie- en lunchketens af

  • 16 januari 2025
Bezoekers van koffie- of lunchketens halen bijna een kwart (24%) van de bestellingen af. De meeste bezoekers bestellen eten én drinken (47%). Dunkin’ is populairder onder jongvolwassenen dan onder oudere leeftijdsgroepen. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Driekwart bestellingen ter plaatse genuttigd Ruim […]

Fletcher Hotels grootste reclamebereik hotelketens Nederland

  • 15 januari 2025
Van alle hotelketens in Nederland heeft Fletcher Hotels het grootste reclamebereik (23%). In het afgelopen jaar zag 40% van de Nederlandse consumenten minstens één reclame van een hotelketen. Internet is het grootste reclamekanaal (21%) voor hotelketens in Nederland. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Fletcher […]