Overzicht

Markt voor slimme speakers verzadigd

  • 19 juli 2022
De markt voor slimme speakers groeit niet meer. Momenteel zijn 1,8 miljoen huishoudens in het bezit van een slimme speaker. Dat is gelijk aan het bezit in 2021. Er is er weinig perspectief op groei, aangezien slechts 1% van de Nederlanders van plan is een slimme speaker te kopen. Dit blijkt uit de zesde editie […]

Honeywell populairste slimme thermostaat

  • 5 juli 2022
Er is een nieuwe nummer één in de markt van slimme thermostaten: Honeywell. Nederlanders die hun slimme thermostaat zelf aanschaffen kopen deze voornamelijk bij de installateur. De belangrijkste reden om een slimme thermostaat aan te schaffen is gemak en comfort. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

Gemak grootste motivator in aankoop e-bike

  • 3 juli 2022
De meest genoemde reden om een e-bike aan te schaffen is gemak. 18- tot 34-jarigen zien vaker redenen om een e-bike te kopen dan 35- tot 49-jarigen en 50-plussers. De meest genoemde reden om geen e-bike aan te schaffen is de prijs. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim […]

8 miljoen Nederlanders gebruiken supplementen

  • 30 juni 2022
Meer dan de helft van de Nederlanders gebruikt supplementen. Ze kiezen daarbij voornamelijk voor huismerken van de grote drogisterijketens. Aan voedingssupplementen wordt jaarlijks ongeveer €1,1 miljard uitgegeven. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders naar sport, gezonde voeding, supplementen en gezondheidsmonitoring. 56% gebruikt supplement Ruim de […]

400.000 huishoudens willen investeren in zonnepanelen

  • 26 juni 2022
Ruim 400.000 huishoudens zijn van plan in 2022 zonnepanelen te plaatsen. Naar verwachting wordt hier ruim een miljard in geïnvesteerd. Bijna de helft van de Nederlanders wil alleen verduurzamen als dit zorgt voor geldbesparing. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.300 Nederlanders. 2,4 miljoen woningen worden duurzamer 30% van […]

Nederlanders doen 341 miljoen online bestellingen per jaar

  • 23 juni 2022
In totaal plaatste 97% van de Nederlanders in het afgelopen jaar een online bestelling. In totaal komt dit neer op 341 miljoen bestellingen. Vrouwen kopen vaker kleding online dan mannen. Jongeren bestellen vaker maaltijden dan 35-plussers. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Totaal 341 miljoen bestellingen 97% […]

Ruim één op de drie Nederlanders actief bezig duurzaamheid

  • 19 juni 2022
36% van de Nederlanders vindt dat hij of zij meer bezig is met energiebesparing en verduurzaming dan anderen. Daarnaast vinden de meeste Nederlanders dat verduurzaming alleen interessant is wanneer dat kostenbesparing oplevert. Dit blijkt uit de tweede editie van Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.300 respondenten. 36% actief bezig met duurzaamheid Van […]

Aantal licht elektrische voertuigen groeit nauwelijks

  • 16 juni 2022
Slechts 2% van de Nederlanders bezit op dit moment een licht elektrisch voertuig. In de meeste gevallen gaat het daarbij om een elektrische scooter of step. Voor het aankomende jaar is de aankoopintentie van deze vervoermiddelen laag waardoor er nauwelijks groei te verwachten valt. Dit blijkt uit de E-bike Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope […]

Lancering Healthy Lifestyle Monitor

  • 14 juni 2022
Vandaag lanceert Multiscope de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek naar de leefstijl van Nederlanders en de markt hieromheen. Bestel het rapport nu en krijg exclusieve kennis en up-to-date informatie over sportgedrag, bewuste voedingskeuzes, maatregelen om af te vallen, het gebruik van vitaminen, mineralen en kruidenpreparaten en zelfmeting van de gezondheid Wat staat er in […]