Overzicht

60% Nederlanders wil milieuvriendelijker vervoer

  • 12 juni 2022
Volgens het merendeel van de Nederlanders moet vervoer in de toekomst milieuvriendelijker. Jongeren willen voornamelijk meer snelheid in het vervoer. Over nieuwe vervoersopties, zoals een hyperloop, passagiersdrone of zelfrijdende taxi is men niet erg enthousiast. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Milieuvriendelijker, veiliger en goedkoper Drie op […]

Alles over woningverduurzaming in Nederland

  • 2 juni 2022
Duurzaam Wonen is een uitgebreid marktonderzoek dat inzicht geeft in de behoefte, bestedingen, bezit, houding, intentie en kennis op het gebied van duurzaam wonen in Nederland. Het rapport is tot stand gekomen in samenwerking met marktexpert Rutger de Haan. Sinds de introductie van dit rapport hebben we via nieuwsberichten en blogs al enige informatie vrijgegeven, deze […]

De Nederlandse e-bike markt in kaart

  • 29 mei 2022
De E-bike Monitor is een grootschalig onderzoek naar elektrische fietsen en light electric vehicles (LEV’s). Inmiddels zijn e-bikes en LEV’s niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Dit rapport geeft inzicht in het bezit, gebruik en de toekomst van e-bikes en licht elektrische voertuigen in Nederland. Sinds de publicatie van het rapport hebben […]

Opkomst prijsvechters in slimme verlichting

  • 22 mei 2022
In het afgelopen jaar werd er minder besteed aan slimme verlichting dan in voorgaande jaren. Dit heeft voornamelijk te maken met de opkomst van goedkopere aanbieders in deze markt. Voor de aankoop van slimme verlichting gaat men het vaakst naar bol.com. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van […]

7,3 miljoen Nederlanders sporten zonder club

  • 19 mei 2022
Ruim driekwart van de sportende Nederlanders doet dit zonder gebruik te maken van een sportaanbieder zoals een club of vereniging. Wandelen, fietsen en fitness zijn de populairste sporten. Het kunnen indelen van de eigen tijd is de belangrijkste motivatie om te kiezen voor zelfstandig sporten. Dit blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek […]

NFT nog onbekend bij Nederlander

  • 15 mei 2022
De meerderheid van de Nederlanders is onbekend met NFT’s (Non-Fungible Tokens). Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven het vaakst aan hier bekend mee te zijn. Ook hebben jongeren het vaakst interesse in NFT’s. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid niet bekend met […]

Binnenkort: Healthy Lifestyle Monitor

  • 12 mei 2022
In juni lanceert Multiscope de Healthy Lifestyle Monitor. De Healthy Lifestyle Monitor is een diepgaand marktonderzoek naar sport, gezonde voeding, supplementen en gezondheidsmonitoring in Nederland. Bestel nu het rapport met vermelding van kortingscode HLM22 en profiteer van een introductiekorting van €200. Deze aanbieding is geldig tot 1 juni 2022. Wat kunt u verwachten? Healthy Lifestyle is een diepgaand […]

Slimme huishoudelijke apparaten in opmars

  • 10 mei 2022
Twintig procent van de Nederlandse huishoudens bezit inmiddels slimme huishoudelijke apparatuur. Gemak en comfort zijn de belangrijkste motivaties om een slim huishoudelijk apparaat te kopen. iRobot, Bosch en Siemens zijn de duidelijke marktleiders in dit segment. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 […]

Cursist wil uitleg via video

  • 5 mei 2022
Ruim twee op vijf Nederlanders wil bij online onderwijs uitleg van de lesstof via video. Jongeren in de leeftijd van 18 tot 34 jaar geven hier het vaakst hun voorkeur voor aan. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 41% wil uitleg via video 41% van de Nederlanders […]