Overzicht

Smart home markt stijgt naar €5,2 miljard

  • 20 maart 2022
Ruim 4,5 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een smart home product. In totaal werd €5,2 miljard besteed aan deze slimme apparaten. Nederlanders associëren Coolblue het vaakst met smart home producten. Dit blijkt uit de zesde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders. Ruim 4,5 miljoen slimme huishoudens Meer […]

Binnenkort: zesde editie Smart Home Monitor

  • 10 maart 2022
Na vijf succesvolle edities brengt Multiscope ook in 2022 de Smart Home Monitor uit. Het rapport wordt gelanceerd op 24 maart. Het grootschalige onderzoek richt zich op de status van domotica in Nederland en bevat waardevolle informatie over het bezit en gebruik van smart home onder consumenten. Bestel het rapport nu met de tijdelijke introductiekorting […]

Nederlander besteedt €600 miljoen aan slimme speakers

  • 8 maart 2022
Ruim 1,8 miljoen Nederlandse huishoudens bezitten een slimme speaker. In totaal werd er €600 miljoen aan deze slimme apparaten besteed. De meeste slimme speakers zijn van het merk Sonos. 3% van de Nederlanders wil een slimme speaker aanschaffen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder […]

Ratio overheerst bij aankoop van auto en fiets

  • 6 maart 2022
Bij de aanschaf van een auto of fiets vinden Nederlanders de prijs de belangrijkste factor. Bij een e-bike, racefiets en motorfiets spelen gevoelsfactoren een grotere rol. Dit blijkt uit Smart Mobility, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Prijs belangrijkste aanschaffactor auto en fiets 46% van de Nederlanders zegt dat prijs de belangrijkste […]

Nederlander geïnteresseerd in smart home totaaloplossing

  • 3 maart 2022
20% van de Nederlanders geeft aan (waarschijnlijk) interesse te hebben in een totaaloplossing waarbij verwarming, verlichting, beveiliging en dergelijke in één pakket worden aangeboden. Zij hebben de voorkeur om de smart home producten te bedienen met hun smartphone. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek onder ruim 5.500 […]

Inzicht in klantervaring na online aankoop

  • 1 maart 2022
E-commerce Aftersales is een grootschalig onderzoek dat dieper ingaat op de ervaring en tevredenheid met bezorging, retourneren, service en klachtafhandeling bij online bestellingen. Het rapport is tot stand gekomen in samenwerking met marktexpert Peter Korevaar. Sinds het lanceren van het rapport hebben we verschillende nieuwsberichten uitgebracht die we graag nogmaals onder de aandacht brengen. E-commerce […]

Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren

  • 24 februari 2022
Het merendeel van de Nederlanders bestelt minder wanneer zij retourkosten moeten betalen. Daarnaast stuurt 62% alleen producten terug wanneer deze helemaal niet aan de verwachting voldoen. 50-plussers vinden de optie om te kunnen retourneren minder belangrijk dan 18 tot 49-jarigen. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, […]

Kwart Nederlanders positief over smart home

  • 20 februari 2022
25% van de Nederlanders ziet deze technologische inmenging van smart home apparaten in het huishouden wel zitten. Mannen zijn positiever over de toekomst van smart home dan vrouwen. Dit blijkt uit de vijfde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.500 Nederlanders. 25% ziet smart home ontwikkelingen wel zitten In […]

Volledig inzicht in de Nederlandse smart home markt

  • 17 februari 2022
De Smart Home Monitor is het grootste en langstlopende marktonderzoek dat inzicht geeft in het bezit en gebruik van smart home producten in Nederland. Sinds de lancering hebben we diverse nieuwsberichten uitgebracht die we graag nog eens voor u uitlichten. De Smart Home Monitor bevat nog veel meer exclusieve informatie die we niet eerder gepubliceerd hebben. Gepubliceerde […]