Overzicht

Nederland verduurzaamt door stijgende energieprijzen

  • 1 februari 2022
Bijna zeven op de tien Nederlanders die de woning in 2022 gaan verduurzamen, doen dit vanwege stijgende energieprijzen. Daarnaast is men bang de energierekening niet meer te kunnen betalen waardoor de kachel vaak uitblijft om energie te besparen. Dit blijkt uit Duurzaam Wonen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.300 Nederlanders. Zes op de […]

Kwart Nederlanders volgde online opleiding in coronajaar

  • 30 januari 2022
3,6 miljoen Nederlanders volgden in 2021 een online opleiding. Daarbij is er duidelijk meer interesse voor een opleiding binnen de zorg. Een derde van de ondervraagden denkt dat binnen tien jaar het merendeel van de opleidingen online gegeven wordt. Dit blijkt uit de E-Learning Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. 3,6 […]

Binnenkort beschikbaar: Duurzaam Wonen 2022

  • 27 januari 2022
Na een succesvolle eerste editie in 2021 brengt Multiscope in samenwerking met Rutger de Haan Duurzaam Wonen 2022 uit. Dit uitgebreide onderzoek bevat marktcijfers over duurzame aanpassingen in de segmenten ventilatie, verwarming, isolatie en water- en energiebesparing. Bestel nu het rapport en profiteer van een tijdelijke korting van €200 door gebruik te maken van de […]

Helft online shoppers boekt via boekingssites

  • 25 januari 2022
De helft van de Nederlanders boekt overnachtingen via boekingssites. Booking.com wordt hiervoor het vaakst gebruikt. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Booking.com vaakst gebruikt De meest bekende boekingssites in Nederland zijn Trivago.nl (78%) en Booking.com (77%). Ook Tripadvisor.nl […]

Jongeren shoppen online voor uitgebreide keuze

  • 23 januari 2022
Gemak is binnen alle leeftijdsgroepen de voornaamste reden om online te kopen. Na gemak is de uitgebreide keuze voor jongeren de belangrijkste reden om online aankopen te doen. Dit blijkt uit E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.000 Nederlanders. Wisselende motivaties voor online aankopen 40% van de Nederlanders die online aankopen doen, […]

Drie op vijf Nederlanders gebruikt prijsvergelijkingsite

  • 20 januari 2022
Nederlanders vinden het belangrijk om prijzen te vergelijken bij een online aankoop. 58% gebruikt daarom prijsvergelijkingsites. Kieskeurig.nl en Consumentenbond.nl zijn het meest populair. Dit blijkt uit de eerste editie van de Marketplace Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope en Hogeschool van Amsterdam onder bijna 7.000 Nederlanders. Meerderheid gebruikt vergelijkingsites Prijsvergelijkingsites spelen een belangrijke rol in […]

Bevolking duidelijk achter huidige coronabeleid

  • 14 januari 2022
De Nederlandse bevolking staat duidelijk achter het huidige coronabeleid van de regering. Zo kunnen zowel het coronatoegangsbewijs als een eventueel 2G-beleid rekenen op een ruime meerderheid voorstanders. Jongeren zijn daarin wel wat kritischer. Dit blijkt uit de Marktpeiler, een maandelijks onderzoek van Multiscope onder ruim 1.000 Nederlanders. Meerderheid voor coronatoegangsbewijs en 2G-beleid Een duidelijke meerderheid […]

Gemak grootste motivatie voor product abonnement

  • 13 januari 2022
De belangrijkste driver voor Nederlanders om een product abonnement af te sluiten is gemak. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders. Diverse redenen om product abonnement af te sluiten Nederlanders kunnen veel verschillende redenen noemen om een product abonnement af te sluiten. Er […]

Hoe vergroot u uw marktaandeel met marktonderzoek?

  • 4 januari 2022
Bijna ieder bedrijf stelt het zichzelf als doel: het marktaandeel laten groeien. Maar hoe doet u dat in een competitieve markt? Een belangrijke factor is de drijfveer van uw klanten om voor u of juist een concurrent te kiezen. Deze blog vertelt wat u moet weten en kunt doen om uw marktaandeel te vergroten. Inzicht […]