Overzicht

Prijswinnaars consumentenonderzoek december 2024

  • 2 januari 2025
De prijswinnaars van het consumentenonderzoek uit december 2024 zijn bekend. Elke maand tonen we wie er in de prijzen zijn gevallen. Zo spreken we onze waardering uit. Als dank voor deelname aan onze onderzoeken. Benieuwd wie er deze maand in de prijzen zijn gevallen? Bekijk dan hieronder de prijswinnaars van december. Prijswinnaars onderzoek telecomdiensten Voor […]

Starbucks en HEMA bekendste koffie- en lunchketens

  • 27 december 2024
De twee bekendste koffie- en lunchketens in Nederland zijn Starbucks en HEMA. HEMA heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (88%) van alle Nederlandse koffie- en lunchketens. Starbucks heeft de hoogste Top of Mind Awareness (TOMA) (29%) en spontane naamsbekendheid (42%). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 5.000 […]

Gemiddelde terugkeerintentie hotelketens is 72%

  • 24 december 2024
De terugkeerintentie bij hotelketens ligt gemiddeld op 72%. Klanten bezochten hotels van ketens de afgelopen drie jaar gemiddeld 1,9 keer. Ibis Budget heeft de hoogste terugkeerintentie. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Hotelketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Gemiddelde bezoekfrequentie is 1,9 De bezoekfrequentie in de afgelopen drie jaar en de intentie […]

Alles over de prestaties van autoverzekeraars in Nederland

  • 23 december 2024
Vandaag lanceert Multiscope de tweede editie van de Nationale Benchmark Autoverzekeringen. Een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor autoverzekeringen. Voor dit onderzoek zijn de antwoorden van bijna 4.600 respondenten geanalyseerd. Wat kunt u verwachten? De markt voor autoverzekeringen is in het afgelopen decennium steeds transparanter geworden. […]

Montimar scoort hoogste NPS restaurantketens

  • 13 december 2024
Van alle Nederlandse restaurantketens scoort Montimar de hoogste NPS. 35- tot en met 49-jarigen zijn het meest kritisch tijdens een restaurantbezoek. Een hogere besteding hangt vaak samen met een hogere NPS. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Montimar geniet hoogste klanttevredenheid  De Net Promotor Score […]

Locatie bepaalt restaurantkeuze

  • 12 december 2024
De locatie van een restaurant speelt de belangrijkste rol bij de keuze voor een restaurantketen. Italiaanse restaurants kiezen mensen vooral vanwege het gemak. Aanbiedingen hebben een kleinere invloed. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders. Locatie is het belangrijkst De locatie van een restaurantketen speelt de […]

Groene stroom op iedere locatie

  • 11 december 2024
In deze aflevering van de Innoshow staat stroom opwekken met waterstof centraal. Het bedrijf Watermeln gebruikt waterstof op een innovatieve en duurzame manier om op locaties zonder netaansluiting toch groene stroom te leveren. Denk bijvoorbeeld aan festivalterreinen of bouwlocaties. Jeff Wezel vertelt hoe hij en zijn co-founder op dit idee kwamen. Hoe ze de huidige dieselgeneratoren willen vervangen en […]

Jongeren ervaren meeste stress door werk en studie

  • 9 december 2024
Nederlandse jongeren ervaren meer stress dan gemiddeld. Gemiddeld ervaren Nederlandse consumenten een stressniveau van 4,5 op een tienpuntsschaal. Jongeren tussen de 18 en 34 jaar oud geven hun stressniveau een 5,3. Nederlanders tussen 35 en 49 jaar een 5,4 en Nederlanders van 50 jaar of ouder een 3,7. Vrouwen (4,9) ervaren gemiddeld meer stress dan […]

ZLM Verzekeringen hoogste score op ‘beste service’

  • 6 december 2024
ZLM Verzekeringen scoort van alle verzekeraars het hoogst op de waardestrategie ‘beste service’. Toch wordt deze waardestrategie het minst belangrijk gevonden door consumenten. Van alle typen verzekeringen scoren reisverzekeringen het best op deze waardestrategie. Dit blijkt uit Uitblinkers Verzekeraars, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders. ZLM Verzekeringen hoogste score ZLM Verzekeringen scoort […]