Overzicht

Nieuw rapport Nederlandse foodmarkt

  • 30 januari 2020
Multiscope heeft in de afgelopen maanden veel energie gestoken in een nieuwe, baanbrekende publicatie over de Nederlandse foodmarkt. Vanaf NU is de Smart Food Monitor 2020 beschikbaar. De Smart Food Monitor is hét marktonderzoek naar cijfers en trends in food retail in Nederland. Het onderzoek geeft een beeld van het consumptiegedrag en de toekomstverwachting van de consument. […]

Digitale nieuwsmarkt is verzadigd

  • 4 december 2019
Van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort 8% toe aan digitaal nieuws. Dit komt neer op bijna een half miljard minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. […]

1 miljoen TikTok gebruikers in Nederland

  • 28 november 2019
Social media app TikTok heeft in Nederland op dit moment ruim 1 miljoen gebruikers. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. TikTok heeft maar liefst 830.000 gebruikers binnen de leeftijdsgroep 6 t/m 18 jaar. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 1.911 Nederlanders. Vooral populair onder jonge tieners TikTok heeft voornamelijk veel […]

Social media groei ten einde

  • 7 november 2019
Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Miljard minuten per dag plafond social media Nederlanders spenderen samen 1,1 miljard […]

Smart home abonnementen 500 miljoen euro waard

  • 29 oktober 2019
De potentiële omzet van smart home abonnementen bedraagt maar liefst €500 miljoen op jaarbasis. Bijna een kwart van Nederland is bereid om gemiddeld €29 per maand te betalen voor een dergelijke dienst. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. 1,8 miljoen huishoudens zijn […]

Bijna 40% van zakelijk Nederland bestelt online

  • 19 september 2019
Bijna 40% van zakelijk Nederland heeft in het afgelopen jaar een online bestelling geplaatst voor het bedrijf. Zakelijke bestellers bestellen online met name kantoorartikelen, maar ook productcategorieën die je niet zo snel online verwacht, zoals machines of tractoren, worden al voor een kwart uitsluitend online besteld. Dit blijkt uit de eerste B2B E-commerce Markt Monitor, […]

Slim huishouden 500 miljoen waard

  • 16 september 2019
Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Slimme wasmachines en […]

Website van het Jaar verkiezing gestart

  • 6 september 2019
Multiscope is ook dit jaar samen met Emerce verantwoordelijk voor de Website van het Jaar verkiezing. De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland. Vorig jaar won Buienradar.nl overall de verkiezing. In totaal zijn er dit jaar 444 websites genomineerd in 37 verschillende categorieën. […]

Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen

  • 3 september 2019
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Spotify onmisbaar […]