Overzicht

Slim huishouden 500 miljoen waard

  • 16 september 2019
Van de €1,7 miljard aan smart home producten die consumenten thuis hebben staan valt 30% in de categorie slim huishouden. De markt voor slim huishouden is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 43%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Slimme wasmachines en […]

Website van het Jaar verkiezing gestart

  • 6 september 2019
Multiscope is ook dit jaar samen met Emerce verantwoordelijk voor de Website van het Jaar verkiezing. De Website van het Jaar verkiezing is de jaarlijkse online publieksprijs voor de beste en populairste websites in Nederland. Vorig jaar won Buienradar.nl overall de verkiezing. In totaal zijn er dit jaar 444 websites genomineerd in 37 verschillende categorieën. […]

Nederlandse omzet Spotify 350 miljoen

  • 3 september 2019
De omzet van Spotify in Nederland is inmiddels gegroeid naar 350 miljoen euro per jaar. Op dit moment heeft de muziekdienst bijna 3 miljoen betalende gebruikers, een stijging van 33% ten opzichte van 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Spotify onmisbaar […]

1,2 miljoen huishoudens met slim licht

  • 26 augustus 2019
Meer dan 1,2 miljoen huishoudens (16%) maken inmiddels gebruik van slimme verlichting of schakelaars. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 33%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Slimme verlichting in de lift Op dit moment zijn 13% van alle […]

Helft Nederland overgestapt naar slimme meter

  • 20 augustus 2019
Meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens (54%) heeft inmiddels een slimme meter. Dit komt neer op ruim 4 miljoen huishoudens. Ten opzichte van een jaar geleden is het aantal bezitters gestegen met 18%. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Bij 30% huishoudens nog niet […]

E-book boekt geen vooruitgang

  • 19 augustus 2019
Slechts twee procent van de 6 miljard digitale minuten die de consument per dag besteedt behoort toe aan e-reading. Dit komt neer op 145 miljoen minuten per dag, hetgeen nagenoeg hetzelfde is als in 2017. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. E-reading […]

Televisiewereld onderschat video on demand

  • 9 juli 2019
In juni stuurden we een persbericht de wereld in met de kop ”Video on demand verslaat tv”. Uit de tweede editie van ons Smart Media onderzoek bleek namelijk dat het tijdsaandeel van video on demand (27%) inmiddels groter was dan dat van lineaire tv (24%). Een keerpunt in de historie, want ook zolang als ik […]

1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd

  • 9 juli 2019
Bijna 1,2 miljoen Nederlandse huishoudens maken inmiddels gebruik van slimme beveiligingsapparatuur. De markt is sinds 2017 gegroeid met maar liefst 36%. Dit blijkt uit de derde editie van de Smart Home Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 4.700 Nederlanders. Woningen steeds slimmer beveiligd Op dit moment is 15% van alle huishoudens in het bezit […]

Smart Media Monitor 2019 nu beschikbaar

  • 28 juni 2019
De tweede editie van de Smart Media Monitor is NU uit. De Smart Media Monitor is hét rapport dat inzicht geeft in welke diensten in digitale media de meeste tijd en aandacht krijgen. De cijfers laten zien welke aanbieders en welke schermen de strijd om de consument winnen. Aan welke aanbieders van video on demand, […]