Overzicht

Smartwatch heeft grootste omzetpotentie

  • 3 mei 2016
Eén op de drie Nederlanders gebruikt apps, wearables of slimme meters om zijn gezondheid te monitoren. Consumenten met een wearable om sport & beweging te registreren, gebruiken meestal een hartslagmeter of sporthorloge. Ook fietscomputers en activity trackers zijn populair daarvoor. De smartwatch speelt daarin nu nog een kleine rol. Slechts 1% van de Nederlanders registreert […]

Helft Nederlanders bereid data te delen met verzekeraar

  • 21 april 2016
Eén op de drie Nederlanders registreert activiteiten en gezondheidsdata met apps of wearables. Consumenten staan open om deze data te delen met hun zorgverzekeraars, werkgever of commerciële organisaties. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Delen van data in ruil voor korting De helft van de Nederlanders (45%) is […]

BOVAG onderzoekt consumentengedrag bij auto wassen

  • 19 april 2016
BOVAG is een brancheorganisatie van ongeveer 9.500 ondernemers die zich met mobiliteit bezighouden. De Nederlandse autowasbedrijven worden vertegenwoordigd door de afdeling BOVAG Autowasbedrijven. Om de twee tot drie jaar wordt de meest actuele marktinformatie gebundeld in een rapport genaamd ‘Wassen in cijfers’. Dit onderzoek helpt autowasbedrijven bij het nemen van bedrijfsbeslissingen. Een belangrijk onderdeel van […]

Vanaf vandaag verkrijgbaar: de Smart Home Monitor

  • 14 april 2016
De Smart Home Monitor is vanaf vandaag verkrijgbaar bij Multiscope. De Smart Home Monitor is het rapport dat inzicht geeft in de status van smart home in Nederland. De Smart Home Monitor behandelt vijf Smart Home categorieën, namelijk Energie & Verwarming, Verlichting & Schakelaars, Beveiliging & Veiligheid, Huishouden & Comfort en Smart Home Hubs. In […]

Tests en assessments afleggen met Socratos

  • 7 april 2016
Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. De onderzoekssoftware bevat twee features die de tool ook uitermate geschikt maakt voor het uitvoeren van tests of assessments. De software maakt het mogelijk om te rekenen met variabelen en het direct e-mailen van de resultaten.In de enquête […]

Smart Health Monitor nu beschikbaar

  • 5 april 2016
Vandaag heeft Multiscope de Smart Health Monitor gepubliceerd. Hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. De Smart Health Monitor geeft inzicht in vier categorieën, namelijk Sport & Bewegen, Voeding & Gewicht, Lichaamsfuncties en Mentale Gezondheid. In deze categorieën zijn ruim 100 apps, wearables en meters meegenomen. Onder andere Garmin, Fitbit, Medisana, Myfitnesspal, […]

Ruim half miljoen slimme thermostaten in Nederland

  • 31 maart 2016
Slimme thermostaten veroveren gestaag een plek in de Nederlandse huishoudens. Momenteel heeft 8% van de Nederlandse huishoudens een slimme thermostaat. Bijna de helft hiervan heeft deze thermostaat gekregen bij het afsluiten van een nieuw energiecontract. Toon van Eneco is de grootste. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. […]

Hoeveel respondenten heb ik nodig?

  • 29 maart 2016
De optimale steekproefgrootte: het blijft lastig. De één doet moeiteloos uitspraken over zijn 75 ondervraagden, de ander neemt alleen een minimale steekproef van 1.000 serieus. Maar hoe groot moet een steekproef nu echt zijn? Er is niet echt één regel voor, het ligt aan het achterliggende doel van het onderzoek: wat is het niveau van […]

Checklist PR-onderzoek

  • 22 maart 2016
Met behulp van een PR-onderzoek komt u tot het schrijven van een persbericht dat onderbouwd is door middel van een marktonderzoek. Dit geeft voor journalisten, zeker als het in samenwerking is met een erkend onderzoeksbureau, veel vertrouwen om het bericht over te nemen in de media. Wat komt er allemaal kijken bij een PR-onderzoek? Met […]