Overzicht

Eén op de drie Nederlanders gebruikt gezondheidstrackers

  • 17 maart 2016
Smart health verovert zijn plaats in Nederland. Momenteel gebruikt één op de drie Nederlanders apps, wearables of meters om zijn gezondheid te monitoren. Vooral apps zijn populair. Hartslagmeters en sporthorloges zijn de meest populaire wearables. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders. Tracken van sport & […]

NS moet WIFI verbeteren in treinen

  • 15 maart 2016
Treinen die overvol zijn en/of niet op tijd rijden, staan op plek 1 in het rijtje trein-ergernissen. Maar wat zijn daarnaast volgens reizigers de grootste minpunten in de trein? 95% kan één of meerdere verbeterpunten noemen voor de NS, zo blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 3.500 treinreizigers. WIFI verbeteren Het meest genoemde verbeterpunt […]

Multiscope lanceert Smart Home Monitor

  • 11 maart 2016
Hoe slim zijn Nederlandse huishoudens op het gebied van energie & verwarming, verlichting & schakelaars, beveiliging & veiligheid en huishouden & comfort. De Smart Home Monitor is hét onderzoek naar de status van domotica in Nederland. Het rapport is 14 april beschikbaar. Ruim 200 smart home merken De Smart Home Monitor geeft onder andere inzicht […]

Maaltijdboxen winnen terrein

  • 10 maart 2016
Maaltijdboxen zijn populair in Nederland. Eén op de tien Nederlanders heeft al weleens een maaltijdbox besteld. Daarnaast hebben twee op de tien interesse in de maaltijdbox. Dit zijn vooral een- of tweepersoonshuishoudens. Met name het gemak, de variatie in maaltijden en de inspiratie voor nieuwe recepten spreekt hen aan. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau […]

Hoe onze klanten zelfstandig onderzoek uitvoeren

  • 8 maart 2016
Socratos is dé applicatie voor het uitvoeren van online marktonderzoek en het beheren van een online klantpanel. Met Socratos is het mogelijk het gehele onderzoeksproces van begin tot eind zelfstandig uit te voeren. Eén van onze gebruikers met een eigen online panel is ThiemeMeulenhoff. ThiemeMeulenhoff heeft als doelstelling om innovatieve technologie te verbinden met slimme […]

Binnenkort beschikbaar: Smart Health Monitor

  • 4 maart 2016
Hoe gaan Nederlanders slim om met gezondheid bij sport & bewegen, voeding & gewicht, mentale gezondheid en monitoren van lichaamsfuncties? De Smart Health Monitor is hét onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het rapport is 5 april beschikbaar. Meer dan 100 apps en merken De Smart Health Monitor geeft onder andere inzicht […]

Navigatie onmisbaar voor Nederlander

  • 1 maart 2016
Bijna negen op de tien (87%) automobilisten gebruiken wel eens navigatie onderweg. De helft van de automobilisten vindt een navigatie-mogelijkheid heel erg handig en voor nog eens kwart is het inmiddels zelfs onmisbaar. De smartphone maakt navigatiesystemen bovendien langzaam overbodig. Dit blijkt uit een marktonderzoek van Multiscope onder 1.308 automobilisten. Navigatie niet meer weg te […]

Checklist naamsbekendheidonderzoek

  • 25 februari 2016
Met behulp van een naamsbekendheidonderzoek komt u erachter of uw merk, product of organisatie bekend is bij uw doelgroep. Daarnaast komt u er ook achter waar uw organisatie staat ten opzichte van uw concurrenten. Wat komt er allemaal kijken bij een naamsbekendheid onderzoek? Met behulp van de overzichtelijke checklist weet u zeker dat het marktonderzoek […]

Nederlander heeft gemiddeld €35 op zak

  • 23 februari 2016
Nederlanders hebben nog steeds contant geld op zak. Gemiddeld hebben ze € 35 in hun portemonnee. Mannen hebben meer contant geld bij zich dan vrouwen. Wanneer Nederlanders met pin betalen checkt een kwart vaak van te voren of ze nog genoeg geld op hun rekening hebben. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.002 […]